• Etheleglin

Hur äter ni?

Hur kommer ni servera det ätbara på ert bröllop?

Kommentera gärna varför ni valde som ni gjorde. (Brudskål; mingel med drink och tilltugg ingår inte bland alternativen då det ofta ses som standard. Om ni skippade detta - varför?)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur äter ni?
  • Zelmah

buffé med efterrätt och sen tårta
    snittar innan maten.
    vi ska laga maten (med hjälp) själva och kanske även catera något. Det blir en kall men matig buffé med pajer, potatissallad, räkor, kräftor, varmrökt lax, kanske nåt i köttväg, mozarellasallad, pastasallad, tsatziki, plus massa tillbehör mm..mm

sen ska vi ha en dessert lutar åt, citroncheesecake med passionstäcke eller en ananaspaj sen äter vi tårta med kaffe o avec senare på kvällen och vid 1-tiden nattamat, korv m bröd kanske..

vi väljer just buffé eftersom vi ska laga maten själva och det blir enklast med buffé då och vi gillar den sortens mat. Vi har en del vegetarianer bland vännerna som då enkelt kan välja ut det som de vill äta. Jag själv älskar kall buffé och har ätit det på andra bröllop med och tycker att det har vart väldigt lyckat. Min mat blir ändå kall innan jag har hunnit äta upp den -äter så oerhört sakta- så den kan ju lita gärna vara kall från början då. Sen tjänar vi såklart på att fixa maten själv med, då kan vi bjuda på all dricka hela kvällen och vi kan bjuda alla sköna godingar som vi vill ha med oss. Vi blir ca 75 pers.

Buffébröllop brukar bli mysigt avslappnade tycker jag, av de 8 bröllop jag har varit på så har 3 st haft sittande middag resten buffé i någon form. Så det verkar vara ganska vanligt nu för tiden.

• förlovadflicka

Vi ska ha sittande med trerätters och tårta. Vi kände att vi ville unna oss den lyxen och bara få allting serverat på ett underbart ställe :)

• 101009

Vi valde buffé och tårta eftersom vi bara hade 3 timmar på oss mellan vigseln och när vi var tvugna att åka iväg på bröllopsresan. Vi kände att det hade blivit alldeles för stressigt med trerätters. Sedan älskar jag buffé och tycker om att själv kunna plocka vad jag vill äta. Vi hade ett litet bröllop med 25 gäster och därför tyckte jag att det gick smidigt. Om vi hade valt att ha fler gäster hade jag nog valt sittande middag istället. Bara för att det skulle vara lugnare och inte så mycket spring.

• MaybeBride09

Buffe med tårta. Men vi kommer nog ha snittar när gästerna kommer till lokalen och väntar på oss. Så det blir ju som en liten förrätt. Men det är mest för att vi har t. ex gäster som är diabetiker och då behöver de kanske äta något litet. 

1 oktober 2011 säger jag JA
Svar på tråden Hur äter ni?