-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Vi tänkte busa/spexa med bröllopsgästerna på festen, vad tror ni blir roligast? Egna erfarenheter?
-
Vi ska dansa valsen precis som om det var 100% seriöst men så ska vi spela in våra "tankar" och spela upp samtidigt och så ska vi se ut som att vi tänker det. Har inte allt klart för oss men tex att han tänker "åh, vad hon är vacker" och sen tänker jag direkt efter "åh, vad jag är vacker!" :P
-
Vilken fantastiskt, helt underbart rolig idé!förlovadflicka skrev 2011-01-26 23:34:20 följande:Vi ska dansa valsen precis som om det var 100% seriöst men så ska vi spela in våra "tankar" och spela upp samtidigt och så ska vi se ut som att vi tänker det. Har inte allt klart för oss men tex att han tänker "åh, vad hon är vacker" och sen tänker jag direkt efter "åh, vad jag är vacker!" :P
Får man sno den, månntro? -
Ja, det är klart :)Oonah skrev 2011-01-27 11:29:21 följande:Vilken fantastiskt, helt underbart rolig idé!
Får man sno den, månntro? -
Spexa till brudvalsen känns sååååå 00-tal och Youtube
!
Den där fulsången på bilden har jag gjort på en fest och det var verkligen sjukt kul, är det nån som har text och anvisningar? -
Lite roliga frågor om brudparet kan ju vara en kul grej. Ju mer pinsamt desto roligare... Så länge det inte är åt det extrema hållet då som får alla gäster att rodna och känna obehag ;)
Uppdrag till gästerna kan vara kul, men några kanske tycker att det kan kännas jobbigt att behöva utföra dem.
Var på ett bröllop där det var frågor om gästerna istället för brudparet. Lite kul! Men beror ju på hur många gäster ni har. Kan bli långdraget med 70 frågor kanske ;)
-
Jätte kul ide om det där med tankarna. Inte hört talas om något sånt tidigare.
Skriv gärna om du kommer på fler tankar, om vi får använda det dvs. ;)
Nä, frågesport blir det nog inte, vi blir 80 så det blir mycket att rätta dessutom. -
Vi kör bröllopsbingo med rätt otroliga "svar" (som att någon erbjuder sig att ta disken osv *s*)
Lite ska dom kämpa för att få alla rätt...
Och så har vi en ordfläta i programmet/menyn som dom kan lösa ifall dom känner för det.
Annars så är det upptåg nog med gycklare, eldshow mm så några direkta skämtsaker är inte inplanerade.
Men vi ska ändå ha ett uppsluppet och roligt bröllop är det tänkt. -
Klockrent! Min första tanke är att det genom att få oss själva och gästerna att skratta lättar på trycket och pressen att allt "måste" vara så vackert och perfekt under valsen. Man slappnar nog av myket mer genom att skoja till det och få skratta lite, eller hur. En oerhört fantastisk idé som jag måste få min gubbe att gå med på!förlovadflicka skrev 2011-01-26 23:34:20 följande:Vi ska dansa valsen precis som om det var 100% seriöst men så ska vi spela in våra "tankar" och spela upp samtidigt och så ska vi se ut som att vi tänker det. Har inte allt klart för oss men tex att han tänker "åh, vad hon är vacker" och sen tänker jag direkt efter "åh, vad jag är vacker!" :P
-
Eld show? wow hur har ni fått tag på sånt coolt?? Fast det går iofs inte för vår del, vi har festen i en loge.Chicita skrev 2011-01-28 10:27:57 följande:Vi kör bröllopsbingo med rätt otroliga "svar" (som att någon erbjuder sig att ta disken osv *s*)
Lite ska dom kämpa för att få alla rätt...
Och så har vi en ordfläta i programmet/menyn som dom kan lösa ifall dom känner för det.
Annars så är det upptåg nog med gycklare, eldshow mm så några direkta skämtsaker är inte inplanerade.
Men vi ska ändå ha ett uppsluppet och roligt bröllop är det tänkt.
Allt skulle brinna ner. haha. -
Kul att du tycker det! Ja, alltså, vi kan ju inte dansa så kände att vi kan inte gå fram och göra det helt seriöst för det är bara töntigt om man inte kan. Det är som att man går fram och spelar en fagott-duett tillsammans för att det är tradition men ingen av oss spelar fagott- skitlöjligt :P Men vi ska inte skratta själva när vi gör det, man måste ju låtsas att det är helt seriöst och att ingen hör vad vi tänker :)Mirjami skrev 2011-01-28 10:31:58 följande:Klockrent! Min första tanke är att det genom att få oss själva och gästerna att skratta lättar på trycket och pressen att allt "måste" vara så vackert och perfekt under valsen. Man slappnar nog av myket mer genom att skoja till det och få skratta lite, eller hur. En oerhört fantastisk idé som jag måste få min gubbe att gå med på!
-
Vi tänkte först att han kan tänka 1-2-3 för att hålla takten men det blir väldigt svårt att tajma det med musiken så vi ska nog bara ha att han säger något om att det gäller att hålla takten. Har inte klurat ut alla tankar än ;)Lindasep skrev 2011-01-28 10:20:51 följande:Jätte kul ide om det där med tankarna. Inte hört talas om något sånt tidigare.
Skriv gärna om du kommer på fler tankar, om vi får använda det dvs. ;)
Nä, frågesport blir det nog inte, vi blir 80 så det blir mycket att rätta dessutom. -
Min blivande svägerskas lillebror och några av hans kompisar håller på med sånt. Dom får dock uppträda utanför festlokalen *S*Lindasep skrev 2011-01-28 10:54:59 följande:Eld show? wow hur har ni fått tag på sånt coolt?? Fast det går iofs inte för vår del, vi har festen i en loge.
Allt skulle brinna ner. haha.
Dom som ska gyckla åt oss håller också på med eldshower. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna boka dom, dom är proffs liksom. Så jag bokade in dom andra killarna innan jag pratade med TRiX angående gyckleriet.
Och att jag överhuvud taget tog mod till mig och kontaktade dom, var för att jag inte hittade några andra gycklare när jag sökte efter såna (om det inte skulle vara nån amatör som är mer stå-upp-komiker än gycklare)
Så om du är sugen på eldshow så kontakta TRiX (googla)
Fick bra pris av dom. Och det är nycirkusartister, så dom gör mer än medeltids-saker också :) -
Gud vilken fantastiskt rolig idé....förlovadflicka skrev 2011-01-26 23:34:20 följande:Vi ska dansa valsen precis som om det var 100% seriöst men så ska vi spela in våra "tankar" och spela upp samtidigt och så ska vi se ut som att vi tänker det. Har inte allt klart för oss men tex att han tänker "åh, vad hon är vacker" och sen tänker jag direkt efter "åh, vad jag är vacker!" :P
Det kan man ju spinna vidare på hur mycket som helst.....
typ:
-håll taken nu...../1-2-3 (jättebra "förlovadflicka")
-åh, vad det skaver på tån, skit i det. LE! / Snart måste jag gå o kissa.
osv. osv... -
Jag och min sambo vill ha en slags uppvisning i kampsport i stället för vals, börja med en vanlig vals sen gå över till att typ "döda" varandra för att sedan sluta med vals. Min sambo är duktig kampsportare :)
Allt till låten från karate kid 2 :) -
Precis :D Det enda är ju att man inte kan tajma det precis med musiken, iaf inte om man har levande musik :)LadyDjungle skrev 2011-01-29 22:10:20 följande:Gud vilken fantastiskt rolig idé....
Det kan man ju spinna vidare på hur mycket som helst.....
typ:
-håll taken nu...../1-2-3 (jättebra "förlovadflicka")
-åh, vad det skaver på tån, skit i det. LE! / Snart måste jag gå o kissa.
osv. osv... -
Har sagt det innan, men en toppenidé!förlovadflicka skrev 2011-01-26 23:34:20 följande:Vi ska dansa valsen precis som om det var 100% seriöst men så ska vi spela in våra "tankar" och spela upp samtidigt och så ska vi se ut som att vi tänker det. Har inte allt klart för oss men tex att han tänker "åh, vad hon är vacker" och sen tänker jag direkt efter "åh, vad jag är vacker!" :P
Hade gärna hört hur det blev:)
Har ni fått det från någonstans eller har ni hittat på det själva?
TS: Tycker alt. 1 eller 2 låter roligast! :) -
TRIX är trevligaChicita skrev 2011-01-28 13:40:14 följande:Min blivande svägerskas lillebror och några av hans kompisar håller på med sånt. Dom får dock uppträda utanför festlokalen *S*
Dom som ska gyckla åt oss håller också på med eldshower. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna boka dom, dom är proffs liksom. Så jag bokade in dom andra killarna innan jag pratade med TRiX angående gyckleriet.
Och att jag överhuvud taget tog mod till mig och kontaktade dom, var för att jag inte hittade några andra gycklare när jag sökte efter såna (om det inte skulle vara nån amatör som är mer stå-upp-komiker än gycklare)
Så om du är sugen på eldshow så kontakta TRiX (googla)
Fick bra pris av dom. Och det är nycirkusartister, så dom gör mer än medeltids-saker också :)Säg till om det behövs fler tips på gycklare som gör eldshower eller bara humorföreställningar. Min fästman är i branschen så lite kontakter finns^^
-
Vi ska också ha eldshow :D
Har ett par kompisar som håller på med det där. Plus att vi ska gifta oss på gotland och där är det fullt av gycklare och eldsprutare! ;) -
Det är en av mina flummiga estetidéer :PEmblas Mamma skrev 2011-01-30 16:38:25 följande:Har sagt det innan, men en toppenidé!
Hade gärna hört hur det blev:)
Har ni fått det från någonstans eller har ni hittat på det själva?
TS: Tycker alt. 1 eller 2 låter roligast! :) -
Haha, vilken rolig idé det där med tankar under låten! :D