• Emblas Mamma

Sportify Liveband eller Dj?

Vad kommer ni ha på erat bröllop?
    Vi är mest inne på sportify.. men var är för och nackdelar?

Vad kostar egentligen ett Liveband!? Hur vet man om ett Liveband är bra!? Får man välja låtar själv??

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sportify Liveband eller Dj?
  • Sandrina

Jag tycker Spotify fungerar alldeles utmärkt med en bra ljudanläggning! :)
    Dock vågar jag inte lita på att internetuppkopplingen funkar som den ska, så jag gör offline-listor så man vet säkert att det fungerar! :)

• Emblas Mamma
    Sandrina skrev 2011-01-26 09:12:00 följande:
    Jag tycker Spotify fungerar alldeles utmärkt med en bra ljudanläggning! :)
    Dock vågar jag inte lita på att internetuppkopplingen funkar som den ska, så jag gör offline-listor så man vet säkert att det fungerar! :)
    hur gör man en offlinelista?
    jag har aldrig använt sportify men jag är som sagt lite orolig eftersom det är lite ute i obygden vi ska vara!

Kostar det mer att göra offlinelista eller finns det en hake?
  • Cantaton
    Emblas Mamma skrev 2011-01-26 09:13:42 följande:
    hur gör man en offlinelista?
    jag har aldrig använt sportify men jag är som sagt lite orolig eftersom det är lite ute i obygden vi ska vara!

Kostar det mer att göra offlinelista eller finns det en hake?
    Man måste ha Spotify Premium för att göra offline-listor.
  • Emblas Mamma
    Cantaton skrev 2011-01-26 09:33:07 följande:
    Man måste ha Spotify Premium för att göra offline-listor.
    vad kostar det? Ka nman pa det för bara en månad eller något?
  • Oonah
    Emblas Mamma skrev 2011-01-26 09:42:03 följande:
    vad kostar det? Ka nman pa det för bara en månad eller något?
    Kostar 99 per månad, vet inte om man måste ha det ett visst tag. Kolla på deras hemsida.

Men jag måste säga att det är sjuuukt skönt att slippa reklamen, och dessutom kunna ha spotify i mobilen. Teknikens under! Vilken lyx! Jag kommer ihåg när jag satt på ett gammalt 56kbps modem och lyckades tanka hem någon enstaka mp3 på Napster. :D

- May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Emblas Mamma
    Oonah skrev 2011-01-26 09:59:54 följande:
    Kostar 99 per månad, vet inte om man måste ha det ett visst tag. Kolla på deras hemsida.

Men jag måste säga att det är sjuuukt skönt att slippa reklamen, och dessutom kunna ha spotify i mobilen. Teknikens under! Vilken lyx! Jag kommer ihåg när jag satt på ett gammalt 56kbps modem och lyckades tanka hem någon enstaka mp3 på Napster. :D

- May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    ja reklam vill vi absolut inte ha!!
    men det slipper man då om man betalar 99 kr för juni månad och har en spellista offline? Och ma nfår ta hur många låtar man vill då?
  • Loppansson

vi ska ha DJ. Av den enkla anledningen att många av de bröllop vi varit på, då när folk fått i sig lite att dricka, gärna vill vara där och fippla för spela "sin" låt...

• Emblas Mamma
    Loppansson skrev 2011-01-26 10:12:23 följande:
    vi ska ha DJ. Av den enkla anledningen att många av de bröllop vi varit på, då när folk fått i sig lite att dricka, gärna vill vara där och fippla för spela "sin" låt...
    Vi ska ha någon som vaktar det, var så säker ;)
  • Sandrina
    Vi kommer inte ha någon alkohol på bröllopet så vi slipper det problemet! :)

Emblas Mamma: Ser ut som du redan fått svar på det du undrar! :) Tror inte man behöver ha det något speciell tid, utan det funkar på en gång! Jag har alltid Spotify Premium, tycker 99:- är billigt för allt det man får! Allt finns ju på spotify, tycker det är en fantastiskt bra tjänst! Att slippa reklamen är verkligen hur skönt som helst!
    Lycka till!
  • Emblas Mamma
    Sandrina skrev 2011-01-26 10:25:42 följande:
    Vi kommer inte ha någon alkohol på bröllopet så vi slipper det problemet! :)

Emblas Mamma: Ser ut som du redan fått svar på det du undrar! :) Tror inte man behöver ha det något speciell tid, utan det funkar på en gång! Jag har alltid Spotify Premium, tycker 99:- är billigt för allt det man får! Allt finns ju på spotify, tycker det är en fantastiskt bra tjänst! Att slippa reklamen är verkligen hur skönt som helst!
    Lycka till!
    Jag tycker det är värt 99 kr! faktiskt :) Kör vi på en mnad så har vi ju gott om tid att göra en spellista med!
    :)

Men jag undrar ändå hur det går itll med liveband - var är alla ni med liveband?
    Får ni välja musiken själva? Gör ni en spellista eller väljer dom allt åt er?

:)
  • sandviken
    jag håller med dig, och det behöver inte alltid bero på drickat heller, det räcker att nån får för sig att spela sin absoluta favvolåt, som visar sig vara en riktigt party-dödare när alla dansar och har som roligast... däremot så får gärna den som är dj komplettera sin musiksamling med spotify, för att kunna ta emot önskningar...

en annan nackdel med spotify är ju också spellistorna som görs iförväg, för när alla dansar och röjer som mest, så kommer säkerligen nästa låt vara nån som får halva dansgolvet att gå ut och ta lite luft... 
  • Emblas Mamma
    sandviken skrev 2011-01-26 10:31:00 följande:
    jag håller med dig, och det behöver inte alltid bero på drickat heller, det räcker att nån får för sig att spela sin absoluta favvolåt, som visar sig vara en riktigt party-dödare när alla dansar och har som roligast... däremot så får gärna den som är dj komplettera sin musiksamling med spotify, för att kunna ta emot önskningar...

en annan nackdel med spotify är ju också spellistorna som görs iförväg, för när alla dansar och röjer som mest, så kommer säkerligen nästa låt vara nån som får halva dansgolvet att gå ut och ta lite luft... 
    jag förstår inte alls det där sista?
    Spela någon roll om en Dj spelar en låt som är dålig och som alla går ut och tar luft för?
    Who cares? JAg blir jätteglad OM gästerna går ut och tar frisk luft titt som tätt - det kommer jag själv göra! :)
    Måste man dansa till VARENDA låt eller?

Dessutom sätter man ju en på plats att vakta datorn så ingen kommer åt att ändra. Hur oförskämda gäster finns det? Har aldrig varit med om något sånt på bröllop att någon är så oförskämd :)
    Om man vill så kan man ju fixa ett lösenord eller något tyckte jag någon datakunnig i släkten svammlade om - då kan alltså ingen komma in och ändra hela tiden ;)
  • Smilla07

Vi ska helt klart ha liveband men varva lite med Spotify. Sen tänkte vi även ha livekaraoke eftersom vi har många som är duktiga att sjunga i vår bekantskapskrets och vi har önskat oss en kärlekssång av dem istället för en present.

• Emblas Mamma
    Smilla07 skrev 2011-01-26 10:36:21 följande:
    Vi ska helt klart ha liveband men varva lite med Spotify. Sen tänkte vi även ha livekaraoke eftersom vi har många som är duktiga att sjunga i vår bekantskapskrets och vi har önskat oss en kärlekssång av dem istället för en present.
    Äntligen någon med liveband!
    Så hur funkar det då? får ni bestämma låtar själva?
  • sandviken
    Emblas Mamma skrev 2011-01-26 10:34:11 följande:
    jag förstår inte alls det där sista?
    Spela någon roll om en Dj spelar en låt som är dålig och som alla går ut och tar luft för?
    Who cares? JAg blir jätteglad OM gästerna går ut och tar frisk luft titt som tätt - det kommer jag själv göra! :)
    Måste man dansa till VARENDA låt eller?

Dessutom sätter man ju en på plats att vakta datorn så ingen kommer åt att ändra. Hur oförskämda gäster finns det? Har aldrig varit med om något sånt på bröllop att någon är så oförskämd :)
    Om man vill så kan man ju fixa ett lösenord eller något tyckte jag någon datakunnig i släkten svammlade om - då kan alltså ingen komma in och ändra hela tiden ;)
    en bra dj spelar inte låten som tömmer dansgolvet...

självklart måste man inte dansa varenda låt, menar mer att när man har prickat in en låt som har fått alla mellan 15-80 år att ta sig till dansgolvet, så är det inte så kul när nästa låt på listan är en låt som får hälften att gå därifrån  igen...
    då är en bra dj riktigt värdefull anser jag... 
  • Smilla07

Självklart får vi bestämma låtar själva! Vi ska ha ett proffisionellt liveband som är rätt dyra så de spelar de låtar vi vill sen ger vi dem lite fria händer också.

• Emblas Mamma
    sandviken skrev 2011-01-26 10:46:27 följande:
    en bra dj spelar inte låten som tömmer dansgolvet...

självklart måste man inte dansa varenda låt, menar mer att när man har prickat in en låt som har fått alla mellan 15-80 år att ta sig till dansgolvet, så är det inte så kul när nästa låt på listan är en låt som får hälften att gå därifrån  igen...
    då är en bra dj riktigt värdefull anser jag... 
    nähä? Men vi kanske vill bestämma lite låtar själva och faktum är att jag VET vad mina vänner och släktingar gillar mer än vad en okänd DJ vet ;)

och man kan faktistk tänka lite på hur man lägger upp spellistan. Jag är ju inte helt korkad? ;) Jag har gått musiklinje och jag vet precis vad folk i min omgivning tycker om och inte tycker om. Jag vet precis hur man ska lägga upp spelningar mm..! ;)
  • Emblas Mamma
    Smilla07 skrev 2011-01-26 10:48:29 följande:
    Självklart får vi bestämma låtar själva! Vi ska ha ett proffisionellt liveband som är rätt dyra så de spelar de låtar vi vill sen ger vi dem lite fria händer också.
    okej! bara det jag undrade! :)
    Ju mer proffesionella dom är desto mer kanske man kan ge om låtar som dom snabbt kan öva in?
  • HoPPsanSa sÅ gLad

Vi var först inne på ett liveband men det skulle bli på tok för dyrt. Vi har valt att ha en DJ som använder Sprotify. Då är det en anvarig. Har man inte en ansvarig vid musiken kommer nog de flets vilja gå omkring och byta till sin låt som man gör hemma och det vill vi komma ifrån. En DJ kan ju även höja stämningen med lite roligt snack och happenings....

www.minmandinfru.blogspot.com

Svar på tråden Sportify Liveband eller Dj?