• M Berg

kan man skippa förrätten?

Vi fick ett tips häromveckan att skippa förrätten. Kan man gör a det anser ni? Vi ska ha en buffe och sen fika m tårta. Sen mot natten tänkte vi servera tilltugg.
    Våran fest kommer förhoppningsvis bli en rejäl fest då vi inte fokuserar på maten utan mer på att ha roligt m lek å dans.
    vad tror ni?
    Eller har ni något tips på ngt lätt att bjuda på som förrätt?
    'förresten är det väl lite m ekonomi att göra å då jag går på csn.

• Svar på tråden kan man skippa förrätten?
  • Chicita

Klart man kan skippa förrätten.
    Finns inga "måsten" det är ER dag och det ska funka för er, både ekonomiskt och logistiskt :)

Om ni känner att ni absolut vill ha något innan maten så kan ni ju göra små snittar till brudskålen (om ni ska ha någon sådan)  

• Snigel Bee

När ni har buffe tycker jag absolut att det går att skippa förrätten! Vi hade buffe, ingen förrätt och sen kaffe me avec och så senare på kvällen istället för efterrätt så tårta! =)

• IdaPierre

Ja klart man kan skippa förrätten. Vi ska "bara" ha kallskuret o potatissallad, sallad och bröd att äta..sen tårta och fika...sen senare på kvällen tänkte vi tända en grill o grilla korv till de som hunnit bli mer hungriga. Min M2B och ja känner att vi vill inte det ska bli "för mycket" med stor "lyxig" middag. Vi gör såhär för det känns mer som oss. Och vill någon klaga på det behöver de inte komma. Det ska ju kännas rätt och perfekt för oss två. Vi vill ha det enkelt och mysigt och sommrigt :)

• M Berg

Vi kommer att ha tårta efter buffen...(ja en stund mellan såklart) Sen efter det blir det barnfritt.
    snittar till brudskålen var smart! Tack för tipset.... Tips behövs då hjärnan går på högvarv med bröllopsplanering å strax examensarbete.....

• ClaraH

Skulle jag haft hel buffé hade jag absolut skippat förrätten och efterrätten också (fst då hade jag haft lite ots på buffén så att det blir lite efterrätt på det sättet. Nu ska vi ha varmrättsbuffé med bara två rätter och då vill jag gärna ha både förrätt och efterrätt.

• mjlove

Vi skippar förrätten och har istället snittar till brudskålen. Därefter har vi buffé, dock fokuserat på 2-3 varmrätter. Efterrätt skippar vi också, istället tänker vi ha en dessertbuffé med olika sorters kakor/cupcakes etc. Vi ska också ha en "fruktbuffé" där man får plocka fritt, för dom som är lite nyttigare av sig. Sedan kör vi på den traditionella tårtan. Detta upplägg passar oss bäst.

• Etheleglin

Jag gillar bäst både förrätt och efterrätt (har också csn). Men gå på vad ni själva gillar. Beror säkert också på vad själva buffén innehåller hur man kommer uppleva det.

• Etheleglin

Om man bara vill ha något lätt så kan man välja en kall soppa som redan står på plats och inte behöver dukas ut.

• Kattpoet

Förr brukade man inte ha förrätt med Buffé, så du gör helt rätt med att skippa den.  

Man kan ha ett förättsbord, varmrättsbord och  efterättsbord om har buffé. 

• M Berg

det blir en kall buffe... å sen tårta e bestämt nu... fast vad det blir för mat kommer va spännande för det har vi bestämt att jag inte ska få veta.... hehe. sambons revenge på att han inte får se klänningen :)
    Å jag tycker det e kul å inte veta allt faktiskt.

• HoPPsanSa sÅ gLad

Självklart kan ni skippa förrätten.
    Bjud på något litet till välkomstdrinken m ni vill ha något "matigt" typ snittar.
    Då är ni ju av med ett moment i sittningen.

www.minmandinfru.blogspot.com

Svar på tråden kan man skippa förrätten?