• lillatilda

Hur kan man göra så kort hår är snyggt?

Jag ska gifta mig den 16 april och efter en stunds planerande av klänningen och allt så slog det mig att min hår är ganska kort och går inte att göra så mycket med. De är nog högst på sin längd 1dm och så är de 6cm vid högra sidan av tinningen. (tack var en frisör som ville ge mig en modern frilla...)
     Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta för det känns som inget kan rädda håret.
    Finns det någon lösning eller idé på hur jag ska fixa håret?

• Svar på tråden Hur kan man göra så kort hår är snyggt?
  • Aniara4

Det går säkert att göra något med ett gäng fina nålar och/eller blommor om du vill. Ska du ha slöja?

• lillatilda

ingen slöja eller sånt. väldigt enkelt bröllop med närmsta familjen och lite annorlunda.
    ska ha en röd och svart fodral klänning som är väldigt fin.

• AnnaHjärtaChristian

en snygg tiara och slöja kan jag tänka mig bli snyggt. Sätt fokusen på annat än just själva håret.

Sätt upp håret med hårnålar och dekorera med blommor, små blommor och annat som gör att håret ser större ut än vad det är.

Fråga din frisör vad man kan göra för att de ska kännas mer.

Kanske locka det? Lite Marilyn Monroe, det kan bli riktigt snyggt faktiskt. Ger det mkt volym också, då kan man också få håret att se mer ut än vad det är.

Du kommer säkert på nått ska du se.

Lycka till!

• lillatilda

Ja att locka det man har kanske kan få det att se mer vackert ut.
    Trodde aldrig att jag skulle få panik över håret såhär. Men de låter som bra idéer!

• förlovadflicka

Det är snyggt med kort hår! Har lika kort som du (i page nu) och ska ha håret så här: (det kommer hinna växa ut lite lite till oktober ju ;))

• M Berg

jättefin frisyr på bilden...annars röstar jag på en tiara. mendet är svårt att säga utan att de hur du ser ut å veta vilken person du är.... jag tycker sj det är läckert med kort hår men vågar inte klippa mig. Hoppas du hittar på en bra lösning som passar dig. kanske ett diadem som du binder in blommor i

• JustMeAndMyLove

Du kan alltid ha löshår det ska min blivande ha då hon inte hinner spara ut till den längd hon vill ha!
    Sen kan man ju ha nålar med nått snyggt på, tiara, mm. Finns oändligt med "hårpynt"

Jag själv har väldigt väldigt kort hår, trivs inte in långt och funderade länge på hur jag ska göra det speciellt till bröllopet.
    Eftersom jag inte vill ha slöja tar jag mellan vägen och ska köpa sånt där hårt flor som bara täcker en liten del av ansiktet. Sen vet jag inte om jag ska ha nått pynt bara eller tiara, får se :)

• Rebecka och Jens

Jag ska ha en kort frisyr, inte för att jag måste utan för att jag vill! Jag har nu nästan axellångt hår, men det kommer ryka och jag ska ha det riktigt kort (snaggat) vid höger öra och bak mot nacken och upp, men en snelugg som är lite längre på vänster sida... Hoppas min förklaring är tillräckligt tydlig :) Till detta ska jag ha en liten rosett/ros/hatt eller liknande med ett litet nät, som går en liten bit ner. Tycker det är så sjukt snyggt! Man kan göra mycket! med kort hår, behöver inte känna sig det minsta låst! Och det vore också grymt coolt, vilket jag kanske ska överväga själv, att dra i några slingor i nån grym färg, kanske lila? Jag vet inte.:) Men allt går bara man har lite fantasi :)

Svar på tråden Hur kan man göra så kort hår är snyggt?