Sammet skrev 2011-01-24 18:33:33 följande:
det är förstås tuffare om man ska göra allting själv.
Vi har underlättat detta med att köpa paketpris hos lokalen.
Men jag förelår att du involverar vänner och bekanta. Det är ju kul uppdrag. Ge alla ett uppdrag och låt de komma fram med en lista på alternativ! "Sara, kan du kolla vart man kan köpa trycksaker", "Kalle, kan du ladda ned bra musik", osv.
Det gäller att släppa kontroll begäret (vilket man lätt få o svårt att släppa när man väl börjat)
Sen finns massa länkar på den här sajten.
Vigselprogram o festhäfte håller jag också på att kolla, så vi får skicka varandra bra länkar för tips o alternativ.
Ju enklare desto bättre facktiskt tänker jag: Jag ska skippa vigselprogram, men många har enkel agenda på låtar som ska sjungas och om nån speciell ska prata eller läsa ur nånting. Vigselförättaren kan hjälpa till där.
Festprogrammet ska också vara enkel tycker jag, En sida där det står "välkomna", En sida där menyn är, en sida där det finns lite roliga visor, och en sida där det står "kom ihåg saker" tex.
Eller vad tycker du?

Det låter toppen! Kände mig väldigt lättad när du skrev att ni struntar i vigselprogram, vad ska man ha det för? Det skippar vi med, det kändes lite onödigt och det stressade mig. Ska börja ta tag i allt som ska fixas, involvera lite vänner och släppa på stressen. Det är ju faktiskt gott om tid kvar. 6 månader hinner man fixa mycket på! Du får gärna maila mig om du hittar nåt roligt så gör jag detsamma! Kram