Vad skriver ni i era vigselringar?
Vad har ni valt att gravera in i era vigselringar? Skulle vara så roligt att höra =)
Vad har ni valt att gravera in i era vigselringar? Skulle vara så roligt att höra =)
Makens initialer, datum och "Alltid".
Ingen annan?
<3 hans namn 13/8-2011 <3
(Jag funderade massor på vad jag skulle välja för text både i förlovnings- och vigselring och kom till sist fram till att den här varianten passar mig bäst.)
Hur gör man med gubbens ring? Han ska ju bara ha våran förlovningsring, så det finns ju inte plats för så mycket mer än ett till datum.. =/
Vi har inte bestämt vad vi ska skriva. Men vad det än blir så blir texten på utsidan, som med våra förlovningsringar.
Där har vi våra namn (mitt namn först på hans ring och tvärtom på min) och förlovningsdatumet i alvisk font.
Vi funderade på någon rolig/romantisk twist på "one ring to rule them all" på vigselringarna
Tror bara jag ska ha datumet... För det lär väl inte få plats med att skriva något mer i hans ring heller än datumet... Orkar inte komma på nåt :P
Ett bra ord är TILLIT...
Vi har Semper Fidelis och datum i våra förlovningsringar.
Till min vigselring försöker jag kolla igenom gamla mail för att se om han skrev något till mig som jag kan ha som text i ringen annars blir det nog mer latin =)
Kit: Det är magiformler från rollspelet drakar och demoner. Hela vårt bröllop kommer att ha rollspelstema.
Det är egentligen tre olika magier som tillsammans blir någonting väldigt starkt och hållbart.
Sigill är det som magin binds till (ringarna)
Permanens är för alltid och
Nexus innebär att det är en helt egen kraftkälla.
Nördigt - precis som vi.
I våra förlovningsringar har vi respektive namn och datum. Men jag har ingen aning om vad som ska stå i vigselringen. Hans namn och datum igen, känns inte så kul. Vi ska i och för sig smälta våra förlovningsringar och göra nya av dem, så graveringen kan ju ändras.
Devamlı 4/6 ("förevigt" på turkiska, men ska dubbelkolla då jag inte är expert och det finns fler versioner:)
I min förlovningsring står det "John" samt hans namn på arabiska, då han friade i Dubai så fick de bli så ;)
Men i vigselringen vill jag nog ha något annat! ;P
Devamlı 4/6 ("förevigt" på turkiska, men ska dubbelkolla då jag inte är expert och det finns fler versioner:)