• amorvincitomnia87

    Turkos/petrol/petrolium

    Vi har turkos, eller snarare mörkturkos (petrolium/petrol).
    Vi har fixat alla turkosa detaljer vi vill ha, utan servetterna. Har ni på något ställe sett servetter i petrol??
    Turkosa och ljusrosa finns typ överallt men petrol är svårare att hitta...

  • Svar på tråden Turkos/petrol/petrolium
  • Mrs S 2012

    Vi ska ha turkost - silver - vitt!!

    Funderar på turkosa skor eller en underkjol med turkos tyll längst ner.
    Kommer även ha en vit bukett med turkos fjädrar!

  • Moon River

    De flesta turkosa tillbehören drar väldigt mycket åt blått tycker jag.
    Kommer ni att ha en enhetlig turkos färg eller blanda nyanser?

    Jag har förresten beställt skorna som är längre upp i tråden, fast jag valde platåvarianten istället.


  • Mrs S 2012

    Åh.. de skorna är superfina!

    Jag kommer ha en ljusare nyans, ren turkos snarare än petrol.  Försökte ladda upp min inspiration board, men det tjurade. Jag testar en gång till!



    Den blev lite liten/suddig

  • Lebendig

    Kommer mest troligt har Schwarzwaldkallor bundna med ett turkost sidenband.

  • Mrs S 2012
    Moon River skrev 2011-11-05 18:11:11 följande:
    Nu har jag fått mina skor och de är verkligen helt fantastiska, ännu finare än i verkligheten.
    Ska beställa matchande väska också!
    Kan du inte visa hur de sitter på fötterna? Är väldigt sugen på dem med, men vågar inte köpa på nätet!
  • Mrs S 2012


    Dessa jag har inhandlat på Debenhams i England. De är något mörkare i verkligheten än på bilden. Jag är väldigt nöjd :)
  • Moon River

    Nu närmar sig mitt bröllop med stormsteg!

    Vi kommer att ha turkosa inslag i skor/matchande väska, dekorationer (bordsdiamanter osv), tårtan kommer också att ha turkosa inslag (hittade bl.a ätbara turkosa "sidenband" till den). Det turkosa återfinns också i vårt övergripande påfågelstema.
    Sen har vi lila som accentfärg också.
     


  • Mrs S 2012
    Moon River skrev 2012-03-07 07:46:53 följande:
    Nu närmar sig mitt bröllop med stormsteg!

    Vi kommer att ha turkosa inslag i skor/matchande väska, dekorationer (bordsdiamanter osv), tårtan kommer också att ha turkosa inslag (hittade bl.a ätbara turkosa "sidenband" till den). Det turkosa återfinns också i vårt övergripande påfågelstema.
    Sen har vi lila som accentfärg också.
     
    Hoppas du lägger upp lite bilder efter bröllopet :) Så kan man få lite inspiration!
    Vi har 4 månader kvar (idag) och har inte allt klart än. Ska beställa bukett nu i dagarna det blir turkos/petrol/ivory
  • Moon River
    Mrs S 2012 skrev 2012-03-07 07:56:05 följande:
    Hoppas du lägger upp lite bilder efter bröllopet :) Så kan man få lite inspiration!
    Vi har 4 månader kvar (idag) och har inte allt klart än. Ska beställa bukett nu i dagarna det blir turkos/petrol/ivory
    Vad ska du ha för bukett? Svårt med turkosa blommor ju.
    Jag ska däremot ev ha ett turkost band runt buketten, min bukett går också i ivory fast med phalaenopsis med lila mitt.
Svar på tråden Turkos/petrol/petrolium