• JustMeAndMyLove

Inbjudningskort från Vistaprint?

Är det någon här som beställt från vistaprint?
    Själv har jag köpt såna där gratis visakort och tyckte de var fin men jag är ändå rädd att det ska se"billigt" ut med vistaprint inbjudningskort :/ Vill tex inte ha deras logga på baksidan, kan man få utan?

Hade en liten tanke på att kanske köpa korten och pynta dem med nått sidenband eller liknande. 
    Nån som vet var man kan hitta billiga tunna sidenband?

Visa gärna kort om ni själv köpt från dem eller andra billiga ställen! Tycker deras mallar är så tråkiga så jag tänkte väl designa dem själv, men känner mig lite insperationslös, hehe :) 

• Svar på tråden Inbjudningskort från Vistaprint?
  • Jag han

Vi har skickat efter därifrån.
    De är jättefina tycker jag. Billiga med :)
    Jag var rädd att de skulle se ut att vara köpta på Ica eller nåt, men de var bättre än förväntat!

• Aniara4

Kan tillägga att vi valde det här kortet, fast i lila (många kort kan man ju byta färg på!):

• wiii

Vi beställde också våra därifrån, helt okej men inte perfekta, var lite ojämna i färgen och så, som det kan bli när färgen i skrivaren håller på att ta slut.
    Men som sagt, helt ok, det var inte värre än att vi kunde skicka iväg dom till våra gäster iaf :) 

• Margris

Vi har beställt i från Vistaprint och är supernöjda!

• lindah85

Vi beställde också från Vistaprint och är supernöjda. MEN: välj det tjockare papperet, känns mycket lyxigare och finare.

• Pinkgrape

Vi fick hem våra inbjudningskort från Vistaprint idag! :D

Vi beställde dessa, fast med våra namn osv såklart :P hehe

De var superfina! Precis som vi tänkt oss :)

Vi valde med matt yta.

Vi valde vita kuvert till, för det är ju ändå något som bara slängs. Det finns ingen vistaprint logga någonstans på varken korten eller kuverten. Helt klart värt pengarna, utan tvekan!

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Aniara4
    Pinkgrape skrev 2011-05-10 18:32:03 följande:

Vi valde vita kuvert till, för det är ju ändå något som bara slängs. Det finns ingen vistaprint logga någonstans på varken korten eller kuverten. Helt klart värt pengarna, utan tvekan!

Fast jag tror man får betala lite extra för att slippa Vistaprint på insidan av kuverten och ha dem helt vita va? Men det var ingen stor summa, vi skulle nog ha känt oss übersnåla om vi hade skickat reklamkuvert bara för att spara några tior!
  • bluttis
    wiii skrev 2011-05-09 19:30:30 följande:
    Vi beställde också våra därifrån, helt okej men inte perfekta, var lite ojämna i färgen och så, som det kan bli när färgen i skrivaren håller på att ta slut.
    Men som sagt, helt ok, det var inte värre än att vi kunde skicka iväg dom till våra gäster iaf :) 
    Så blev det på alla kort som vi beställt därifrån också... Blev ett svagt sträck över alla korten, och som sagt, ojämn i färgen!
  • Pinkgrape
    Aniara4 skrev 2011-05-10 18:55:17 följande:
    Fast jag tror man får betala lite extra för att slippa Vistaprint på insidan av kuverten och ha dem helt vita va? Men det var ingen stor summa, vi skulle nog ha känt oss übersnåla om vi hade skickat reklamkuvert bara för att spara några tior!
    Nej, vi betalade inget extra för det alls. De kom helt vita, utan någon text någonstans. Vi gjorde inget extra tillval för det, utan det var de vita kuverten som ingick i priset :)
  • Aniara4
    Pinkgrape skrev 2011-05-10 19:47:10 följande:
    Nej, vi betalade inget extra för det alls. De kom helt vita, utan någon text någonstans. Vi gjorde inget extra tillval för det, utan det var de vita kuverten som ingick i priset :)
    Vad konstigt, för när vi beställde valde vi först mellan vita kuvert, som ingick, eller matchande kuvert. Därefter fick vi frågan om vi ville ha med reklam inuti eller slippa för en liten summa. Men det kanske bara är så för de matchande och inte för de vita?
  • Pinkgrape
    Aniara4 skrev 2011-05-10 20:19:19 följande:
    Vad konstigt, för när vi beställde valde vi först mellan vita kuvert, som ingick, eller matchande kuvert. Därefter fick vi frågan om vi ville ha med reklam inuti eller slippa för en liten summa. Men det kanske bara är så för de matchande och inte för de vita?
    Hm. Jaha, ja kanske.. jag vet inte. Vi fick då aldrig välja något sådant och jag kikade på kuverten idag och kunde då inte se någon reklam. Vad konstigt.
  • Aniara4

Nu får jag ta tillbaka en liten del av mitt tidigare beröm. 16 av kuverten saknade lim på fliken, och ett par  var lite dåligt limmade i ena sidan. Några av kuverten var dessutom lite skrynkliga. Men eftersom vi beställde lite fler kort än vi kommer att skicka (bl.a. för att ha i reserv om vi får återbud och kan bjuda in fler) så kan jag ju bara använda de fina kuverten i första hand, och sätta på lite lim på dem som saknar det!

Svar på tråden Inbjudningskort från Vistaprint?