• SnuttisSessan

    Hur förklarar man att man vill ändra upplägget ?

    Jag har alltid trott att man måste ha en bestman och en brudtärna. Jag har även tillfrågat en tärna, en barndomskompis. Men sedan jag frågat känns det bara fel fel fel, vi är inte på samma plan längre och jag vill inte ha henne som tärna. Min fästman vet inte vem av sina kompisar han vill ha och står i valet och kvalet, vi gifter oss inte fören till hösten.
    Men hur förklarar man för den redan tillfrågade tärnan att man vill ändra upplägget, att hon kanske bara läser ett stycke och ev håller i buketten men att hon inte står där framme?
    Ska jag fortsätta att kalla henne tärna men specifiera vad jag vill och inte vill eller ska jag säga att vi ändrat oss och eftersom att sambon inte kan bestämma sig så har vi valt att inte ha brudfölje på det sättet?
    Inga kläder osv är köpta än och det blir ett litet och intimt bröllop för 25 personer. klänningen skulle hon köpa själv och är alltså inte köpt .

  • Svar på tråden Hur förklarar man att man vill ändra upplägget ?
  • Piiiip

    Hon kan väl vara tärna även om hon sitter ner?

    Vill du ha en annan tärna som står med dig där framme kan du ju ha en till tärna, att du har två.

  • SnuttisSessan

    Nej jag vill inte ha flera tärnor,men ska försöka förändra hennes titel, vill inte att hon ska benämnas som tärna på den stora dagen . . .

  • Dona

    du behöver inte ändra hennes "titel" men gör om upplägget som du vill ha det så det passar dig. jag var "tärna" en gång och min enda uppgift var att hålla hennes bukett. satt faktiskt ner också. helt okej tyckte jag för hon gjorde det som hon ville

  • Sebastiána

    Bestman... gissar att det är marskalk ni ska ha.

  • SnuttisSessan
    Sebastiána skrev 2011-01-23 21:56:00 följande:
    Bestman... gissar att det är marskalk ni ska ha.
    Jo precis fast nu har vi bestämt att vi inte ska ha det :) Måste bara berätta för tärnan på något sätt :)
Svar på tråden Hur förklarar man att man vill ändra upplägget ?