• Emblas Mamma

    Gjorde jag rätt när jag bokade resan?

    När vi bokade resan så bokade jag i mitt namn jag kommer ha efter vi gift oss,
    eftersom jag kommer ordna ett nytt pass tills resan med det nya namnet så var det väl ändå så jag skulle gjort?
    Det är 6,5 månader efter bröllopet som vi reser så jag har ju gott om tid att fixa pass.

    Men jag blev lite nervös nu - dom kollar väl inte upp det på flygbolaget nu? Att jag inte finns menar jag :P
    Hade jag bokat i det namn jag heter nu så hade det ju blivit jättekrångligt att försöka byta inbillade jag mig..


  • Svar på tråden Gjorde jag rätt när jag bokade resan?
  • turbovampyria

    Nej de kollar inte upp det. Du kommer hinna att skaffa nytt pass i tid och du gjorde rätt som skrev i ditt nya efternamn.

  • Emblas Mamma
    turbovampyria skrev 2011-01-23 10:01:45 följande:
    Nej de kollar inte upp det. Du kommer hinna att skaffa nytt pass i tid och du gjorde rätt som skrev i ditt nya efternamn.
    SKÖNT att höra! :D
    Då känns det genast bättre! :)
  • stjärna18

    Jag fick det rådet igår när jag var inne på Fritidsresor i Göteborg att de tyckte att vi skulle boka resan i de namnen vi kommer att ta! Mitt pass går ut nu i Mars annars hade jag bokat i mitt nuvarande namn och använt mitt pass fram tills det går ut.
    Man kunde även göra en namnändring senare utan att det skulle kosta någonting, så länge man är samma person =)

  • skruttisOmuffis

    Du har gjort helt rätt! Flört

    Vi har också bokat i mitt "blivande" namn på inrådan av fritidsresor.

Svar på tråden Gjorde jag rätt när jag bokade resan?