• Oniq
    Äldre 20 Jan 20:49
    3745 visningar
    23 svar
    23
    3745

    Att ta sig vatten över huvudet..? Rollspelstema.

    Jo. Hej igen.
    Känns som om jag tjatar ihjäl mig här om att vi håller på att planera ett bröllop med rollspelstema ;)

    Jag undrar om det håller gå över styr eller om man ska 'vräka' på mer?

    Senaste idén var att trycka egna vepor till dukningen. Vi ska ha vita dukar med svarta vepor med gulddetaljer på och då såg jag på en annan tråd (om filmtema tror jag att det var) att de tänkte dela in borden i olika kategorier. Det skulle vara kul att göra det samma fast i rollspelsformat tänkte undertecknad då samtidigt som jag känner hur det där berömda vattnet stiger lite ovanför öronen :)

    Vad tror ni? Kan man gå överstyr med ett tema?

  • Svar på tråden Att ta sig vatten över huvudet..? Rollspelstema.
  • J och J
    Äldre 21 Jan 15:56
    #11

    Tema är ju det bästa. Man kan ju göra hur mycket som helst och det känns ändå inte som det blir för mycket =)
    så bara att köra på tycker jag! 

    vi funderade på brädspelstema först =)
    men blev resetema med fokus på lite gammalt. och roligt är det! 


    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • Oniq
    Äldre 21 Jan 15:58
    #12

    Tanken är att man, om man inte vill, inte alls behöver bry sig i vårt tema. Dresscode: Kavaj... -ish.. Vi gör så som många varnar för och kallar det 'sommarfin' med en lång beskrivning på hemsidan att det i stort sett betyder kavaj, men att det inte innebär kavajtvång för herrarna ;)

    De äldsta på festen kommer att vara våra föräldrar, och de är ju förvarnade långt i förväg och halvt inblandade i våra planer. De andra som inte haft nöjet att prova på rollspel blir förhoppningsvis informerade av de rollspelsbitna gästerna. Men, som sagt var, vill de inte engagera dig i allt 'lull' så behöver de inte.

    1700tal: Folk blandar gärna ihop levande rollspel och rollspel. I levande rollspel, som är som improvisationsteater klär man även ut sig. Det rollspel/bordsrollspel vi håller på med har ingen klädkod alls, möjligen mjukisar och t-shirt med fåniga tryck ;) (vilket vi funderade på att ha som dresscode ;) )

  • Äldre 21 Jan 21:10
    #13

    Häftigt!

    Och jag som tyckte att jag tog ut svängarna med mitt medeltidstema Skrattande men det här var ju helt enkelt suveränt.
    Cred till dig som orkar och vill.
    Kör på bara.

    Måla inte in dig själv i ett hörn bara, gör klart en sak innan du går vidare på nästa så du inte riskerar att inte hinna någon viktig detalj som "allt annat" hänger på.

    Men har man ett temabröllop så ska man gå "over the top". Annars är det väl ingen idé att ha ett tema?
    Eller? ;)

  • Oniq
    Äldre 22 Jan 17:30
    #14

    Så sant, så sant ;)

    Jo, ni som verkar ha lite hum om vad det är vi är ute efter; Är det helgalet att ha första 46 sek av denna låt som ingångsmusik vid vigseln?




    Jag och pojkvännen älskar den, men när jag spelade upp den för en 'oinvigd' tjej så tyckte hon att den lät jätteläskig.

    Någon som har något annat förslag kanske?

  • Äldre 23 Jan 07:07
    #15
    Oniq skrev 2011-01-22 17:30:32 följande:
    Så sant, så sant ;)

    Jo, ni som verkar ha lite hum om vad det är vi är ute efter; Är det helgalet att ha första 46 sek av denna låt som ingångsmusik vid vigseln?

    " target="_blank">



    Jag och pojkvännen älskar den, men när jag spelade upp den för en 'oinvigd' tjej så tyckte hon att den lät jätteläskig.

    Någon som har något annat förslag kanske?
    Hehe.. kör på den du Skrattande
    Vi funderar på att ha Nordmans "En dåre som jag" (tror jag den heter) som ingångmusik *S*
    Vi vill gärna locka fram ett eller annat skratt hos våra gäster, och varför inte börja redan i kyrkan *hehe*
  • Oonah
    Äldre 23 Jan 14:03
    #16
    Oniq skrev 2011-01-22 17:30:32 följande:
    Så sant, så sant ;)

    Jo, ni som verkar ha lite hum om vad det är vi är ute efter; Är det helgalet att ha första 46 sek av denna låt som ingångsmusik vid vigseln?

    " target="_blank">



    Jag och pojkvännen älskar den, men när jag spelade upp den för en 'oinvigd' tjej så tyckte hon att den lät jätteläskig.

    Någon som har något annat förslag kanske?
    Mycket pampig. Gåshudsvarning att höra den spelas i en kyrka. :) Men är inte 46s lite kort? Hinner ni  springa in på den tiden?

     
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Oniq
    Äldre 23 Jan 16:19
    #17

    Vi kommer inte att vara i en kyrka utan det blir bara en liten kort promenad bland gästerna i svärmors trädgård. 46sek är faktiskt alldeles perfekt längd ;)

    Jag får gåshud varje gång jag hör den.

    Hoppas bara att vigselförrättaren inte vet var den kommer ifrån, för då hade han/hon kanske inte velat stå kvar vid slutet (för dom som vet hur den fortsätter efter de 46sek vi tänkt använda :)  )

  • Kattpo­et
    Äldre 23 Jan 16:32
    #18

    Ni måste ha ett trygg Torkel bord!!

  • Lev idag
    Äldre 23 Jan 16:43
    #19

    Den blir nog skitbra! :)
    Jag är helt "oinvigd" eller vad man ska säga men jag blev inte rädd :P
    Iofs har jag en karl som lyssnar på deathmetal så jag kanske är van :P

  • Oonah
    Äldre 23 Jan 17:11
    #20
    Oniq skrev 2011-01-23 16:19:12 följande:
    Vi kommer inte att vara i en kyrka utan det blir bara en liten kort promenad bland gästerna i svärmors trädgård. 46sek är faktiskt alldeles perfekt längd ;)

    Jag får gåshud varje gång jag hör den.

    Hoppas bara att vigselförrättaren inte vet var den kommer ifrån, för då hade han/hon kanske inte velat stå kvar vid slutet (för dom som vet hur den fortsätter efter de 46sek vi tänkt använda :)  )
    Ah, då blir det ju jättebra med längden! Det kommer nog bli dunderbra. :)
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Äldre 24 Jan 07:21
    #21

    Det där låter helt underbart Oniq...
    Hade gärna haft bröllopet i trädgården jag också. Om det inte var för att vår trädgård mest består av lera med lite grässtrån just nu eftersom vi sådde gräs först i höstas *S*
    Så det håller nog inte för en större invasion förrän om ett par år...

    Och 80 pers och 2 toaletter kanske inte är någon höjdare heller, speciellt inte när en toa ligger på övervåningen i huset *hehe*

    Jag tror att ni kommer att få ett helt perfekt bröllop.
    Och då menar jag perfekt för ER...
    Du har ju verkligen stenkoll känner jag

  • Sommar­katt
    Äldre 27 Jan 21:02
    #22

    Åh!

    Jag blir alldeles glad av din tråd!

    Jag har spelat bordrollspel och levande rollspel i flera år och blir jätte- inspirerad av din tråd!
    (Om jag och pojkvännen bestämmer oss för att sno några av dina idéer någon gång om några år hoppas jag att det går bra :) )

    Jag gillar din känsla av detaljer, som att toastmastern är SL och så vidare. Beröm! Beröm!

    Ingångslåten tycker jag är helt okej. Ryser av den låten själv (minns hur jag reagerade över den när jag spelade det spelet för evigheter sen) Men jag förstår samtidigt om "oinvigda" kan tycka att den är läskig. Den är ju lite gjord för att vara just det.
    MEN! Den speglar ert tema jätte bra, och då i vidare mening, er. Så kör på den! Åh! Lycka till med allt! 

  • Oniq
    Äldre 30 Jan 17:30
    #23

    YES YES YES!
    Fick tag på en vigselförrättare som tydligen visade sig vara en gammal rollspelare som ville börja spela igen!
    Han hade fullkoll på alla termer och allt!

    Yay!

Svar på tråden Att ta sig vatten över huvudet..? Rollspelstema.