• Loppansson

tips på rosenknoppar, var köpa?

som en bordsdekoration ska vi ha hjärtfat/formar med rosknoppar, vill helst inte köpa äkta då det blir så galet dyrt. Men de jag sett på nätet som är oäkta på vissa ställen ser verklien oäkta ut... har ni köpt roser, el knoppar någonstans som ser äkta ut som ni skulle kunna rekomendera? Tacksam för tips! (jag är ingen pysseltjej, så jag vill inte pyssla ihop dem själv)

• Svar på tråden tips på rosenknoppar, var köpa?
  • Loppansson

ingen som har något tips??

• jonsar02

Hej

Har du kollat på t.ex. tradera. Det läggs ut massa saker för bröllopp hela tiden.
    Annars kanske du kan köpa billiga plastblommmor som det finns massor av i butikerna och som vissa är riktigt fina och knippsa av knoppar och blommor.

• Moster Stina

Men rosenknoppar behöver ju inte vara galet dyrt. Om man köper storpack rosor i mataffärer...

Det tänker vi göra!

• Mace

Har du kollat ebay? Där brukar finnas en hel del sådana saker.

Tror  också att riktiga borde vara billigare än konstgjorda, men jag vet inte. Hur stora knoppar tänker du dig? 

• Loppansson

har hittat ett företag i england som gör mulberry rosor, besällde 400 st rosor för 150 kr inkl frakt, så om de är fula så känns det inte som det var en jätte summa ändå... :) men de såg jätte fina ut på bilderna, eftersom det bara är knopparna/rosen vi vill ha, inte stjälken och de ska inte stå i vatten så känns det bäst med fejk, då blir de inte "ledsna" under kvällen...

Svar på tråden tips på rosenknoppar, var köpa?