• Tinzi
    Äldre 18 Jan 21:02
    2833 visningar
    8 svar
    8
    2833

    Nån mer m. svart/vitt /tema?

    Nån mer? Tar gärna emot tips på dekorationer :)

  • Svar på tråden Nån mer m. svart/vitt /tema?
  • Lysdio­da
    Äldre 19 Jan 18:27
    #1

    Det finns svarta värmeljus på Åhlens har jag sett alldeles nyligen och även vanliga svarta stearinljus.
    Vi har tänkt ha svartvita skålar från Ikea för snacks, godis och oliver och sånt.

    Vi lurar också på lite svartvitt, men lokalen är av lite äldre modell så vi skiter i att klä stolar med tyg och låter mest dukningen och alla trycksaker gå i svartvitt och ev en färg till som ska spikas så snart klänningen spikats.

  • Lindah­l
    Äldre 19 Jan 18:32
    #2

    Vi hade svart/vitt/silver på vårt nyårsbröllop...
    Hittade jättefina avlånga vita ljusfat på Ikea, svart dekorationssten och vita små blockljus, oxå från ikea.
    Köpte även sk näverbollar där som vi sen sprayade med mattsvart färg och några med silver som vi använde som bordsdekorationer... vita knoppa lakan från Ikea som bordsdukar och silverfärgade löpare, men man kan lika gärna ha svarta (hittade dom på myheart.se)
    Köpte svarta kaffe och matservetter, satt sedan en kväll och tryckte silvertryck på dom för att få dom lite meer orginella, blev superbra!!!

    Hoppas du fått lite tips....

  • Tinzi
    Äldre 19 Jan 21:15
    #3

    oki, tack. Ska definitivt köpa svarta lr vita ljus :)

  • Lev idag
    Äldre 20 Jan 09:30
    #4

    Det blir svart/vitt/rött för oss! :)
    Har sökt lite på svart/rött bröllop på google för att få upp lite bilder och lite tips.
    Men självklart vill man ju ha så mycket olika tips som möjligt! :)
    Men jag kollade på myheart.se och där finns mycket fina saker.
    Sen vet jag inte om det är dyrt/billigt i förhållande till andra liknande butiker/webbutiker.

  • Oniq
    Äldre 20 Jan 09:43
    #5

    Vi ska köra på svart-vitt-guld.
    Vita dukar med svart/guld tapeter som löpare. Går inte med levande ljus i lokalen så vi har samlat och införskaffat en hel del ljusslingor som reats ut här i mellandagarna. Sen så kommer festprogrammet vara svart/guld, en liten presentpåse i svart sammet som innehåller in svart tiosidig tärning (med våra initialer på sida nr 10) och en svart liten penna med en gulddetalj på som ska användas till lite bingogrejer och annat.

  • Lumys
    Äldre 20 Jan 11:47
    #6

    Vi ska ha svart/vitt som tema. Men har inte kommit så långt i dekorationer. Tänkte ha vita dukar med nån liten svart löpare på. Sedan långa vita ljus i svarta ljusstaker.


    Men det som ger temat mest är väl att det ska vara svart-vita inbjudningar, min klänning är svartvit och min m2b kommer ha helt svarta kläder. Funderar även på en buket med vita rosor med lite svarta detaljer i...vet dock inte vad för detaljer då det verkar vara ont om svarta blommor :)

  • Tinzi
    Äldre 20 Jan 13:45
    #7
    Lumys skrev 2011-01-20 11:47:31 följande:

    Vi ska ha svart/vitt som tema. Men har inte kommit så långt i dekorationer. Tänkte ha vita dukar med nån liten svart löpare på. Sedan långa vita ljus i svarta ljusstaker.


    Men det som ger temat mest är väl att det ska vara svart-vita inbjudningar, min klänning är svartvit och min m2b kommer ha helt svarta kläder. Funderar även på en buket med vita rosor med lite svarta detaljer i...vet dock inte vad för detaljer då det verkar vara ont om svarta blommor :)


    exakt som oss då :) m. det mesta.
  • Oniq
    Äldre 20 Jan 20:43
    #8
Svar på tråden Nån mer m. svart/vitt /tema?