• GnuGS

    Sökes: tips på fina sjalar till tärnorna

    Jag kommer troligen att ha tre tärnor. Dessvärre har vi inte möjlighet att bekosta klänningar, skor, håruppsättning etc till dem, och de kommer att få göra som de vill med detta. Istället funderar jag på att köpa varsin fin sjal till dem. På så vis blir det enhetligt, samtidigt som de får en present/ett fint minne (så småningom blir det också en tack-middag till hela brudföljet).
    Inte för att jag letat så himla mycket, men jag har haft svårt att hitta vackra sjalar som skulle kunna fungera i sammanhanget. I vanliga fall fastnar jag lätt för värmande sjalar med persiska mönster, men det känns inte så bröllopigt... Vigseln är i juni, så förhoppningsvis behövs det inga varma plagg/accessoarer.
    Vore tacksam för tips på butiker (i Stockholm, i New York eller på nätet – det är där jag rör mig) som har fina sjalar!

  • Svar på tråden Sökes: tips på fina sjalar till tärnorna
  • Moster Stina

    Jag har sett att GLITTER har sjalar. Enfärgade, med lagompriser. Det kanske kan vara något?

  • GnuGS
    Moster Stina skrev 2011-01-19 11:18:35 följande:
    Jag har sett att GLITTER har sjalar. Enfärgade, med lagompriser. Det kanske kan vara något?
    Det ska jag kolla in! Kände inte till den kedjan (har varit borta från Sverige i tio år) men nu har jag lokaliserat närmaste butik. Tack!
Svar på tråden Sökes: tips på fina sjalar till tärnorna