• TheEm

Hjälp mig bestämma ring

Jag vill verkligen ha en ring som ser ut som den hä, men behöver hjälp med storlekar och andra tankar. Tänkte att ringen ska vara 5 mm bred, kanske 6. Hur stora diamanter och hur många borde jag välja då? Jag kan inte bestämma mig... Tar tacksamt emot all hjälp! 

• Svar på tråden Hjälp mig bestämma ring
  • prinsessanogrodan

På bilden ser det ut som att ringen är  5-6 mm bred och har diamanter på ca 0,02 - 0,04 ct.  Men det är svårt att avgöra när man inte ser ringen i verkligheten dock. Det är ju rätt mycket "ring" på båda sidor om diamanterna på det är ju en ganska bred ring och storleken på diamanterna är ju svårt att avgöra. Det är en jättefin ring.
    Jag har en bred ring och jag älskar den ( se bilden vid inlägget ) Jag har små diamanter i min ring och ska matcha med en smal vigselring med lika många och lika stora (små ) diamanter i. Jag älskar att ha många små diamanter nedsänkta i ringen, andra vill ha stora upphöjda stenar. Alla är ju olika
    Jag skulle ta så många diamanter som det krävs för att det ska vara diamanter på hela ovansidan eller runt hela ringen om ni har råd med det. Prova ringar i olika affären för att känna hur det känns på fingret och tänk på bredd och höjd så du kan matcha vigselringen med förlovningsringen.

Svar på tråden Hjälp mig bestämma ring