• pumiz

    sökning?

    Undrar bara vart sökfunktionen för forumet har tagit vägen? Den som fanns förut var så bra och man hittade bra gamla trådar lätt..
    Nu hittar jag inte ens hur man söker i forumet, är det borttaget eller är jag helt blind? :P
    Ja jag såg den lilla lilla sökrutan längst upp på sidan men där får man ju inte göra några avancerade val och den rutan gav heller 0 i resultat när jag sökte på ord (på tex fotograf halland) som helt säkert borde ge åtminstone någon träff så stort som detta forumet är...
     Så är det någon som vet vart man hittar sökfunktionen nu efter att sidan gjorts om? Glad

  • Svar på tråden sökning?
  • förlovadflicka

    Rutan är sökfunktionen vad jag fattat det som.... Och den är fortfarande helt urusel! Fattar inte vem de hade att göra hemsidan, min m2b jobbar med sånt nu, han borde ta ett snack med dem :P

  • Forumvärd

    Hejsan!

    Den sökruta som finns här ovan fungerar så att det går att söka efter dels artiklar och även forumtrådar.
    Det kommer inom kort även en funktion där ni kan söka på medlemmar


    God fortsättning på 2011
  • Tjejen84

    Men det går alltså inte att göra en detaljerad sökning på forumet, så som det fungerade förut?

    Ofta vill jag sortera inläggen efter datum, men det lyckas jag inte med längre!

    Blir galen när jag inte hittar vad jag söker, fast det gick hur lätt som helst på "gamla" sidan.  

  • förlovadflicka

    Alltså, sökfunktionen är jättedålig, tex om jag söker på "svarta örnshuset" där vi ska ha vår fest, i forumet där jag har läst om det i många trådar får jag ändå inga sökträffar. :S

  • Forumvärd
    Tjejen84 skrev 2011-01-22 18:43:47 följande:
    Men det går alltså inte att göra en detaljerad sökning på forumet, så som det fungerade förut?

    Ofta vill jag sortera inläggen efter datum, men det lyckas jag inte med längre!

    Blir galen när jag inte hittar vad jag söker, fast det gick hur lätt som helst på "gamla" sidan.  
    Jag hojtar till om det och ser om det är något som går att fixa snabbt och smidigt!
    God fortsättning på 2011
  • Fröken Söt

    Hur går det med sökfunktionen? När jag söker får jag ofta upp trådar från exempelvis 2004 högt upp i listan - det känns inte riktigt relevant. Dessutom har jag, precis som förlovadflicka, upptäckt att vissa sökord inte ger några träffar. Trots att jag vet att jag själv skrivit exakt de orden i en tråd.

    Kan man sortera eller filtrera på datum i sökningen?
    Varför hittar man inte alla inlägg med sökningen?


  • Forumvärd
    Fröken Söt skrev 2011-02-17 09:35:54 följande:
    Hur går det med sökfunktionen? När jag söker får jag ofta upp trådar från exempelvis 2004 högt upp i listan - det känns inte riktigt relevant. Dessutom har jag, precis som förlovadflicka, upptäckt att vissa sökord inte ger några träffar. Trots att jag vet att jag själv skrivit exakt de orden i en tråd.

    Kan man sortera eller filtrera på datum i sökningen?
    Varför hittar man inte alla inlägg med sökningen?
    Jag vet inte status på sökfunktionen men jag vet att de är medvetna om att den inte är optimal.
    God fortsättning på 2011
Svar på tråden sökning?