• J och J
    Äldre 14 Jan 09:24
    9235 visningar
    14 svar
    14
    9235

    vart kan man skapa blogg som har lösenord...

    jag tänkte jag skulle skapa en blogg för bröllopet också.
    men vill ha en som man kan ha lösenord på så att gästerna inte alla sitter på den.
    då försvinner ju så mycket av det fina med att bli överraskad.

    men jag tänkte man kunde ha en med alla tips o allt man funderar på för alla brides to be här på forumet iaf.

    vet nån vart man kan skapa en blogg där man kan lägga till ett lösenord för att få läsa. 

  • Svar på tråden vart kan man skapa blogg som har lösenord...
  • Zia 200906­18
    Äldre 14 Jan 09:53
    #1

    Eller så är ni helt enkelt anonyma på bloggen? Skriver inte ut era namn eller vart ni bor. Så har vi gjort, vår bröllopsblogg är anonym och skulle någon av gästerna mot förmodan (vad är oddsen på det?) hamna där skulle de inte misstänka att det vore vår blogg. Dels vet de ju inte att vi bloggar och sen finns det ju ett par bloggar där ute... ;) 

    http://6augusti2011.3w.se/
     


  • Äldre 14 Jan 10:00
    #2

    Nästan alla som erbjuder bloggtjänster tror jag nog har så man kan lösenordsskydda :)

    De två jag använder, blogg.se och blogspot.com, har i alla fall båda lösenordsskydd vb :)

  • J och J
    Äldre 14 Jan 10:30
    #3

    min blogg skulle man lätt kunna lista ut att det är vi tror jag. norrland är inte megastort =)

    har blogspot det? vart då? 

  • Zia 200906­18
    Äldre 14 Jan 10:54
    #4

    Haha just norrland är väl ändå gaaanska stort. Norrbotten däremot är mindre, inte tror jag folk hittar oss ändå ;) Är ju ingen som vet vilket län min blogg är från. Man behöver ju inte skriva ut namn på lokalen, cateringföretag etc. 


  • GnuGS
    Äldre 14 Jan 10:56
    #5

    För vår bröllopssajt har jag använt projectwedding.com (efter tips här på BT) och den är lösenordsskyddad. Har gjort den klar till 75 procent, och hittills lämnat lösenordet endast till en väninna i USA som ville se hotelltipsen jag lagt in.

  • GnuGS
    Äldre 14 Jan 10:56
    #6
    GnuGS skrev 2011-01-14 10:56:00 följande:
    För vår bröllopssajt har jag använt projectwedding.com (efter tips här på BT) och den är lösenordsskyddad. Har gjort den klar till 75 procent, och hittills lämnat lösenordet endast till en väninna i USA som ville se hotelltipsen jag lagt in.
    TS: Det är alltså inte en blogg utan en sajt, men det kanske ändå passar dina behov?
  • Äldre 14 Jan 10:58
    #7
    J och J skrev 2011-01-14 10:30:30 följande:
    min blogg skulle man lätt kunna lista ut att det är vi tror jag. norrland är inte megastort =)

    har blogspot det? vart då? 
    inställningar - tillstånd. Sen får man lägga dit upp till 100 pers som tillåts läsa bloggen.
  • Skumbo­ll
    Äldre 14 Jan 10:58
    #8

    Jag föredrar wordpress.com, där kan man lösenordsskydda enskilda inlägg också. 

  • Zia 200906­18
    Äldre 14 Jan 11:00
    #9

    "Norrland är den nordligaste och största av Sveriges tre landsdelar" 

    Sorry, var bara tvungen ;) 

    Wordpress är ju annars väldigt trevligt att jobba med, där kan man hitta på det mesta och ha allt hur man vill.  


  • J och J
    Äldre 14 Jan 11:27
    #10

    haha! ja geografiskt kanske är det stort. men förvånansvärt hur många som vet vem man är ändå =)

    jag har tänkt göra en sida på projectwedding. redan börjat. men det är mer med info osv till gästerna.

    ville bara ha en blogg där jag kunde samla alla mina tips osv. så jag kommer åt dem via internet. o inte bara sparat på min dator.

    testar nog wordpress då kanske.

    TACK för hjälpen 

  • J och J
    Äldre 14 Jan 12:51
    #11

    hur skapar man så att man måste ha lösenord för att läsa bloggen? 
    eller är det bara så att man måste bjuda in dom som ska få läsa bloggen? 

    på wordpress alltså 

  • Dejli
    Äldre 14 Jan 12:58
    #12

    Blogg.se funkar bäst tycker jag. Där kan man ha ett generellt lösenord som vem som helst kan använda.

    Blogspot hade åtminstone förut så att man var tvungen att koppla lösenordet till ett google-konto, och inbjudningarna var personligt kopplade till det mailkontot. Har också för mig att antalet var begränsade.

  • J och J
    Äldre 14 Jan 13:00
    #13

    då testar jag blogg.se =)

  • J och J
    Äldre 14 Jan 13:05
    #14

    tack nu så!

Svar på tråden vart kan man skapa blogg som har lösenord...