• Salat

    Slöja eller inte...

    Är det någon som skall ha slöja? Hur gör ni med håret, vilken frisyr passar bäst till slöja?

  • Svar på tråden Slöja eller inte...
  • 1700tal

    Ska ha en gigantiskt lång mantillaslöja med mkt spets. Eftersom slöjan (och till viss del klänningen) är så iögonfallande ska jag (nog) ha en stram men jättestor knut (har mkt hår) som slöjan vilar på.

    Slöjan blir min klädseln wow-faktor men från början tänkte jag inte ha nån alls...

  • Lanin

    Jag ska ha slöja på mig som jag sen kan ta av efter vigseln.
    Jag ska ha knut som slöjan fästs ovanför med en hårkam. Det ska inte vara en slät hård knut utan rätt luftig med mycket lockar och lite pärlor så att det fortfarande är snyggt även utan slöjan :)

    Ska du göra håruppsättning hos en frisör så gå och prata med dom. Dom vet var som funkar och kan komma med jättebra förslag, så gjorde jag :)

    Lycka till!

  • S2011

    jag hade inte tänkt mig slöja från början, men besvikelsen i min blivandes ögon när jag sa detta gjorde att jag tänkte om. det hade varit så självklart för honom att jag skulle ha slöja, så då blev det så :)

    tänker ta med mig slöjan till frisören när vi ska göra provuppsättningen så får de hjälpa mig att komma på nåt bra då.

  • Zia 20090618

    Jag ska ha mestadels "hängandes" hår, lite smålockigt/vågigt bara, lite halvuppsatt för att få bort håret från ansiktet (och fästa tiaran) och så slöjan ganska högt uppe.. Sedan åker den av efter vigseln :)


  • TheD

    Jag trodde att jag skulle ha det men nu känner jag att det kanske kommer kännas "fel" och lite mycket. Då ska jag komma på vilken slöja som passar bäst, hur lång osv och det kommer ta evigheter haha

    Så som det ser ut nu så är slöja inte med men en tiara och utsläppt hår i lockar, spray och  allt annat vackert.

Svar på tråden Slöja eller inte...