• A och J

    Bröllopsresa till Italien! Tips?

    Hej!!

    Jag och min m2b har pratat om att åka till Italien på bröllopsresa i sommar juni/juli. Vi var i Toscana för två år sedan och tyckte om det väldigt mycket!! Nu undrar jag om någon har något bra tips på vart i Italien man ska åka?
    Vi tänkte hyra bil så att man kan åka runt lite på egen hand.
    Vi skulle gärna vilja besöka någon fin vingård, shoppa lite och bara njuta av god mat/dryck och varandra! Flört

    Tips någon? Glad

     

  • Svar på tråden Bröllopsresa till Italien! Tips?
  • mikita

    Glömde skriva att det hyfsat nära fanns ett STOOOrt outlet för härlig shopping ;) Tror det står med på hemsidan jag länkade till, kommer inte ihåg just nu vad outleten heter.

  • Junibrud

    Min m2b är från Italien och jag har själv varit där många gånger. Rekommenderar Trieste i norr, Sedan Venedig, Rom, Sicilien och Capri. 

    Lycka till 
     

  • Thinkerbelle

    De italienske sjøene i nord - har vært både ved Como og Garde, og det er nydelig:) Ellers er Cinque Terre fantastisk:)

  • Bubblor

    Cinque Terre funderar vi på, verkar helt fantastiskt... Cool

  • 23juli2011

    cinque terre viareggio liguria sjöarna Lago Maggiore,Como. Mina favoriter

  • Fårävvör

    Vi ska flyga till Neapel och har tänkt besöka bla Neapel, Capri och Amalfikusten. Har inget bokat än, men tror vi kommer åka tåg och båt mellan orterna.

  • MAndy

    Sardinien är VÄLDIGT fint, kan dessutom kombineras med Korsika.
    Vi var på Sardinien i somras, bilade runt i 1 vecka och bodde sedan på olika ställen i Alghero. 
    Vi skulle åkt till Korsika, men ändrade oss då vi ville ha fler dagar på Sardinien. Vi hann helt enkelt inte med allt vi ville under 12 dagar.

    Vägarna är ganska bra, om man håller sig på de största, men det kan ta ett tag innan man förstår skyltningssystemet. Enkel trafik ändå. Vi var där under högsäsong (augusti) och det är inte att rekommendera. Många fina ställen vi fick välja bort pga mycket turister och bilar.

    Inte många som kan engelska när man kommer utanför turistorterna. Men alla var otroligt hjälpsamma och försökte trots språkproblem. En äldre man guidade oss genom att cykla framför våran bil!
    Googla nåt av följande: Stintino, Cala Gonone, Porto Pino, Alghero, Chia, Villasimius, La Maddalena, Golfo Aranci så får du en bra blick av hur otroligt fint det är på Sardinien.

  • Oberon

    Direkt skulle jag tipsa om Capri och Amalfi. Nummer två måste bli Lake Como, Maggiore och det området.

    Sen var vi på ett ställe och firade vår 5-års dag, La Posta Vecchia som ligger strax utanför Rom, supercharmigt!

    De äger även Il Pelicano längre norrut så en kombination av dessa två hotell är perfekt!

    Jag har mer bilder och info om du är intresserad.

Svar på tråden Bröllopsresa till Italien! Tips?