• Anna89

Sort släp på klänning?

Jag tittar på bilder med klänningar som har stora släp och tycker att det är fantatiskt vackert!
    Naturligtvis vill jag inte ha FÖR stort(inget victoriasläp)
    Är det någon som hade stort släp, hur gick det?
    Funkar det bra under festen?
    Dela gärna med er av erfarenheter.. Ni får gärna bifoga bilder också :)

• Svar på tråden Sort släp på klänning?
  • 1700tal

Inte för att det kanske svarar på dina frågor (har inte gift mig än men har långt släp på min beställde klänning) men man brukar ju haka upp släpet baktill efter kyrkan så det är som att röra sig i vilken klänning som helst..

Så här långt är mitt släp (klänningen är bara halvfärdig på bilden, skrynklig och inte fållad):

• Emblas Mamma

Måste säga att jag ÄLSKAR släp, det är så JÄTTESNYGGT!! :D

Dessvärre tyckte jag det var skitjobbigt att gå i det bara i brudbutiken, testade flera gånger med olika klänningar och upptäckte att det inte riktigt var min grej. Skulel säkert klara det i kyrkn men vill inte vara stel och tråkig på festen..
    Mitt råd är att du faktiskt testar klänningar med släp INNAN du beställer på nätet, för en klänning är absolut inte det man förväntar sig:)

Själv tyckte jag det var en pina att prova klänningar, många var svåra att andas i men jag blev bara uppmuntrad när dom sa
    " nej men det ska sitta så hårt"
    No way säger jag. Aldrig! Jag skulle få panik! SÅ att prova bröllopsklänniigar var absolut inte det lättaste.
    Som tur var hittade jag en där jag kunde andas i till slut :)

• Anna89
    1700tal skrev 2011-01-12 11:34:45 följande:
    Inte för att det kanske svarar på dina frågor (har inte gift mig än men har långt släp på min beställde klänning) men man brukar ju haka upp släpet baktill efter kyrkan så det är som att röra sig i vilken klänning som helst..

Så här långt är mitt släp (klänningen är bara halvfärdig på bilden, skrynklig och inte fållad):

Vilken otoroligt vacker klänning!! Hur hakas det fast? Ser det inte konstigt ut då?
  • Anna89

Emblas mamma : Tack för tipset!! Det ska jag absolut göra! Kanske är det "tungt" att bära?

• misscat81

Jag tycker också det är otroligt vackert med släp och jag har släp på den klänningen jag ska ha! Den finns en ögla så att man kan hålla upp det, men jag tror dessvärre inte det går att sätta upp. Men jag ska lämna in den till en sömmerska för att lägga upp den, ska höra med henne om det går att fixa till på något sätt så att man kan röra sig lite ledigare på festen.
    Jag ska gifta mig utomhus, men jag ville ändå ha släp, kunde inte tänka mig en klänning utan! För mig ger det verkligen det där lilla extra som andra klänningar inte har. Jag menar, man har ju bara brudklänning EN gång i livet (oftast) och det är bara på brudklänningar man kan ha släp, så det ger ju en once-in-a-lifetime-känsla!

• Cammee
    Anna89 skrev 2011-01-13 10:22:06 följande:
    Emblas mamma : Tack för tipset!! Det ska jag absolut göra! Kanske är det "tungt" att bära?
    Min klänning är ganska rejäl och är av lite tjockare tyg, alltiså inte siden och liknande som är lite lättare. har ganska långt släp på min och hela klänningen är tung som fan. men den sitter med korsett i ryggen så den kasar inte ner iallafall. Med min klänning tar man bara en nål och lägger upp släpet på ett visst sätt så blir det helt plötsligt ett fint "mönster" där bak istället vilket också är väldigt vackert, + att det finns ett band att lägga runt armen så att man håller upp släpet när man dansar. Tänk så mycket man kan göra med en klänning egentligen :p
Svar på tråden Sort släp på klänning?