tobbicar skrev 2011-01-11 20:04:09 följande:
det låter som en jätte bra grej med uppdrag, de gäller bara att komma på bra uppdrag så de blir roligt och romantiskt oxå, har ju så jäkla dålig fantasi :( kanske kan göra något skoj när vi ska fira hans födelsedag, vi tänkte vara ensamna och laga någon god middag och mysa då :)
hade du alla dina uppdrag i hemmet?
Jag har ju ibland lite överskott på fantasi, så mina uppdrag sträckte sig över flera dagar och var "utplacerade" på olika platser. Men det går ju att göra efter eget behov och möjligheter.
Gör ett gäng uppdrag som du gömmer på olika ställen i hemmet (om det är där ni tänkt vara) eller i väskan (om ni ska ut på galej). Låt honom göra det första och när han listat ut det så får han det andra. Det kan vara gåtor om "er" låt/film eller minnen, pussel av bilder på er eller annat pappersmaterial från ställen ni varit på eller så. Mitt shiffer gjorde jag plätt-lätt genom att skriva ner alfabetet på ett papper, rita något under varje bokstav (observera att jag INTE är någon konstnär, så vi snackar pilar, stjärnor, former etc) sen var det bara att börja "skriva" meddelandet med de nya tecknen. Tips - Behåll facit tills allt är klart... han kanske behöver hjälp.
Du kan bestämma en slutdestination, t ex en restaurang eller ert eget hem, och sedan göra ledtrådar som leder honom till olika delstopp på vägen. Stoppen kan innehålla en upplevelse, typ hans favoritbutik/restaurang/en park ni hängt i/något han gillar att göra/presentutdelning, eller helt enkelt bara vara en plats för nästa ledtrådsutdelning. Det går att bygga ut och snickra om i all evinnerlighet och googlar du runt lite så ska du se att du hittar inspiration till gåtor, pussel, shiffer och annat stök.
Hojta om du kommer på något eller undrar något så ska jag svara och tipsa allt jag kan

Oavsett hur det blir, så kommer det att bli kanon. Det är ju en fantastisk kärleksförklaring att säga att du vill dela resten av dit liv med honom. Kör hårt!