• tobbicar

ovanligt frieri?

de här låter säkert skitdumt,  jag och min sambo ska gifta oss den 13 augusti men de va ingen av oss som fria utan vi bestämde oss för att gifta oss tillsammans, vilket inte va jätte romantiskt kanske, i efterhand tänker ja på att de skulle vara mysigt med ett riktigt frieri, men ja kan ju inte fria nu när vi redan börjat planera brölloppet. Hur skulle man kunna göra då isånt fall?
    en sak till! hur gör ni med fotografering, dom flesta jag har pratat med fotograferar innan kyrkan men de kan inte vi för vi ska inte ses den dagen förens vi möts i kyrkan, och jag vill helst inte fotograferas efter ifall man har släppt några tårar i kyrkan och sminket har kladdat lite.

• Svar på tråden ovanligt frieri?
  • 1700tal

Men har ni förlovningsringar? Ett "riktigt" frieri blir ju onekligen lite konstigt när ni redan bestämt att gifta er snart och tom bestämt datum..

Men har ni inga ringar så kan ni kanske införskaffa dessa tillsammans och ha en romantisk ringväxling. Utan själva friandet/frågan. En förlovning men utan frågan, typ?

• förlovadflicka

Finns inte så många fler alternativ angående fotograferingen :P Och du kan väl fria ändå, vi har friat till varandra många gånger efter vi förlovat oss, bara frågat i underbara ögonblick för att det är så härligt att få ett "ja" :)

• tobbicar

vi förlovade oss i mars förra året när vi va i thailand, det va ja som sa "om vi ska förlova oss vill jag att vi gifter oss oxå" men tycker inte de kändes som något frier direkt. jag får väl svälja de att de inte kommer bli något riktigt frieri.

• tobbicar

usch va negativ ja låter, det viktigaste är ju att det blir en underbar brölloppsdag :)

• Hon sa ja

Fria på du! Jag tycker att det är en symbol för att man väljer varandra och det kan man ju göra hur många gånger som helst Skrattande

Jag friade med en skattjakt, där min tjej fick lösa olika uppdrag som ledde till nästa uppdrag osv tills de slutligen ledde till en skatt... Tänker inte avslöja detaljerna, men tänk shiffer, koder, pussel, rebusar av personlig karaktär och en skatt som öppnas på en plats som bara är vår. 

Jag tänker fortsätta fria även när vi är gifta, som ett bevis på att jag hade valt samma sak, om jag fick välja om igen.  

• TheD

FRIA!!!!!! :D

Vi kommer fotograferas före kyrkan hos en fotograf och sen blir det vigsel.

• tobbicar

det låter som en jätte bra grej med uppdrag, de gäller bara att komma på bra uppdrag så de blir roligt och romantiskt oxå, har ju så jäkla dålig fantasi :( kanske kan göra något skoj när vi ska fira hans födelsedag, vi tänkte vara ensamna och laga någon god middag och mysa då :)
    hade du alla dina uppdrag i hemmet?

• Hon sa ja
    tobbicar skrev 2011-01-11 20:04:09 följande:
    det låter som en jätte bra grej med uppdrag, de gäller bara att komma på bra uppdrag så de blir roligt och romantiskt oxå, har ju så jäkla dålig fantasi :( kanske kan göra något skoj när vi ska fira hans födelsedag, vi tänkte vara ensamna och laga någon god middag och mysa då :)
    hade du alla dina uppdrag i hemmet?
    Jag har ju ibland lite överskott på fantasi, så mina uppdrag sträckte sig över flera dagar och var "utplacerade" på olika platser. Men det går ju att göra efter eget behov och möjligheter. 

Gör ett gäng uppdrag som du gömmer på olika ställen i hemmet (om det är där ni tänkt vara) eller i väskan (om ni ska ut på galej). Låt honom göra det första och när han listat ut det så får han det andra. Det kan vara gåtor om "er" låt/film eller minnen, pussel av bilder på er eller annat pappersmaterial från ställen ni varit på eller så. Mitt shiffer gjorde jag plätt-lätt genom att skriva ner alfabetet på ett papper, rita något under varje bokstav (observera att jag INTE är någon konstnär, så vi snackar pilar, stjärnor, former etc) sen var det bara att börja "skriva" meddelandet med de nya tecknen. Tips - Behåll facit tills allt är klart... han kanske behöver hjälp.

Du kan bestämma en slutdestination, t ex en restaurang eller ert eget hem, och sedan göra ledtrådar som leder honom till olika delstopp på vägen. Stoppen kan innehålla en upplevelse, typ hans favoritbutik/restaurang/en park ni hängt i/något han gillar att göra/presentutdelning, eller helt enkelt bara vara en plats för nästa ledtrådsutdelning. Det går att bygga ut och snickra om i all evinnerlighet och googlar du runt lite så ska du se att du hittar inspiration till gåtor, pussel, shiffer och annat stök. 

Hojta om du kommer på något eller undrar något så ska jag svara och tipsa allt jag kan Glad  Oavsett hur det blir, så kommer det att bli kanon. Det är ju en fantastisk kärleksförklaring att säga att du vill dela resten av dit liv med honom. Kör hårt!
  • tobbicar

tack så jätte mycket för tippsen :)

• Hon sa ja

Glöm inte att berätta hur det gick sen Flört

Svar på tråden ovanligt frieri?