• Liljekonvaljen

Förlovnings funderingar!

Hej!!

Det är så att jag och min pojkvän planerar att förlova oss. Ringarna är redan beställda och datumet blir 
    14/2 2011.
    Vi har haft många diskussioner angående hur vi ska göra på förlovningsdagen utan att tagit något beslut. Vi har kollat runt på säkert hundra olika restaurangers hemsidor och svårt att välja. Och tänkte ifall ni vet någon bra och prisvänlig restaurang i centrala göteborg. Gärna grekiskt eller italienskt.
    Sen till en annan stor fundering är att vi skulle vilja byta ringarna på någon fin och mysig plats. Har tänkt på slottskogen.
    Men om ni har något bättre förlsag så blir jag såklart tacksam! =)

• Svar på tråden Förlovnings funderingar!
  • Styrka

Hej!

Jag kan verkligen rekommendera restaurangen That´s amore! på Linnégatan! Det är en italiensk restaurang med underbart god mat, fantastiskt vacker och romantisk inredning och trevlig service. Dessutom ligger det nära Slottskogen, om ni ville växla ringar där innan middagen. Den är inte himlastormande dyr heller, faktiskt rätt billig om man ska titta på bra restauranger och inte äta på ett "Ät två - betala för en"-ställe.

• 28 december
    Liljekonvaljen skrev 2011-01-09 10:53:25 följande:
    Hej!!

Det är så att jag och min pojkvän planerar att förlova oss. Ringarna är redan beställda och datumet blir 
    14/2 2011.
    Vi har haft många diskussioner angående hur vi ska göra på förlovningsdagen utan att tagit något beslut. Vi har kollat runt på säkert hundra olika restaurangers hemsidor och svårt att välja. Och tänkte ifall ni vet någon bra och prisvänlig restaurang i centrala göteborg. Gärna grekiskt eller italienskt.
    Sen till en annan stor fundering är att vi skulle vilja byta ringarna på någon fin och mysig plats. Har tänkt på slottskogen.
    Men om ni har något bättre förlsag så blir jag såklart tacksam! =)
    Hej jag hänger gärna på här! Vi har samma problem. Vi skulle ha förlovat oss 2012-02-14.
    Men då är min pojkvän bortrest. Så det gick inte! tyvärr.
    Och 2011-02-14 känns för tidigt för mig.
    Vi ska förlova oss 28 december 2011 i Göteborg. Vi har också fullt upp med vår planering.

Vi ska också förlova oss och äta på resturang, men vi hade tänkt att göra något mera.
    Vi ska dessutom fira förovningen i 3 dagar.

Vi vill nog förlova oss nära vattnet. Jag älskar vatten!
    Behöver inte vara havet bara det är vatten intill, som en lien sjö eller så.

Vore kul om vi kunde bolla idèr med varandra.
  • NeutronStar

Kan varmt rekomendera Botaniska trädgården, uppe på berget vid japanska trädgården. Superfin utsikt över hela Göteborg!

• Liljekonvaljen
    Styrka skrev 2011-01-09 21:33:19 följande:
    Hej!

Jag kan verkligen rekommendera restaurangen That´s amore! på Linnégatan! Det är en italiensk restaurang med underbart god mat, fantastiskt vacker och romantisk inredning och trevlig service. Dessutom ligger det nära Slottskogen, om ni ville växla ringar där innan middagen. Den är inte himlastormande dyr heller, faktiskt rätt billig om man ska titta på bra restauranger och inte äta på ett "Ät två - betala för en"-ställe.

Jag kollade in ställets hemsida och tyvärr är det stängt på måndagar. Och våran dag är just på en måndag. Verkade väldigt mysigt och god mat så det får nog bli ett besök där vid ett annat tillfälle.Och får fortsätta med restaurang letandet.

• Styrka

När det gäller plats att växla ringarna så är jag lite förtjust i GöteborgsHjulet. Tänk er den fantastiska utsikten, solnedgång, eller kanske mörkt så man ser stadens alla ljus, vattnet... Eller, då jag är hisingsbo är jag helt kär i Rambergets utsiktpunkt, men Botaniska måste oxå vara vackert!
    Gillar man vatten så har vi ju massa öar ute i skärgården som är himlastormande vackra!
    Varför inte ha en upptäcktsfärd med sin älskling och leta efter det perfekta stället? Det kan ju vara en romantisk process bara det...

Liljekonvaljen: synd att det var stängt måndagar, det visste jag inte! Har du tittat på La Cucina Italiana? Har hört att de ska vara fantastiskt bra, men inte varit där själv än... Kolla på restaurangguiden.se, där kan man göra en sökning på exempelvis alla italienska eller grekiska restauranger i stan!

• Liljekonvaljen
    28 december skrev 2011-01-10 00:45:45 följande:
    Hej jag hänger gärna på här! Vi har samma problem. Vi skulle ha förlovat oss 2012-02-14.
    Men då är min pojkvän bortrest. Så det gick inte! tyvärr.
    Och 2011-02-14 känns för tidigt för mig.
    Vi ska förlova oss 28 december 2011 i Göteborg. Vi har också fullt upp med vår planering.

Vi ska också förlova oss och äta på resturang, men vi hade tänkt att göra något mera.
    Vi ska dessutom fira förovningen i 3 dagar.

Vi vill nog förlova oss nära vattnet. Jag älskar vatten!
    Behöver inte vara havet bara det är vatten intill, som en lien sjö eller så.

Vore kul om vi kunde bolla idèr med varandra.
    Låter som vi har ungefär samma planer och är lite vilsna. Bor du också i göteborg?
    Att förlova sig nära vattnet låter väldigt mysigt och har haft den tanken med. Har funderat på botaniska trädgården (då jag aldrig varit där) eller slottskogen. Men man vet ju inte heller i förväg hur vädret ser ut just den dagen heller.
    Som jag tänkt mig lite just nu är att vi ska gå på en mysig restaurang (fortfarande svårt att välja en bra) Någon gång innan/efter eller kanske under middagen byter vi ringarna. Och när vi kommer hem på kvällen öppna en flaska bubbel och kanske någon ostbricka till det om vi inte är för mätta. Haha!
    Men sen då. efter man är klar med det, blir det som en vanlig kväll framför tv:n eller vad kan man mer göra. Visst man är säkert trött och mätt efter maten. =P
Svar på tråden Förlovnings funderingar!