• jesssicaaa

hur mycket betalar ni för mat och dryck?

vad kommer ni betala för mat och dryck per person, ni som ska ha ett större bröllop närmare 100 gäster?

Är 480kr per person inkl. allt som mat(förrätt, varmrätt), alkohol till maten, servering, tårta, städning och diskning dyrt eller vad tycker ni?

• Svar på tråden hur mycket betalar ni för mat och dryck?
  • förlovadflicka

Det är inte så dyrt om tårta och så ingår, vi kommer nog betala något liknande utan att tårta ingår. Dock dekorerar de lokalen med blommor och grejer gratis och så... Det är förhållandevis inte så dyrt men det blir ändå väldigt mycket pengar... Vi ska vara 40 gäster och det kommer gå på någonstans runt 20000, det tycker vi är mycket :)

• petitemoi

Det tycker jag absolut inte är dyrt om alkoholen ingår.
    Vi kommer få betala 950:- per person för samma sak, även hos oss exclusive tårtan.
    Men då får vi lokalerna i priset då vi blir ganska många. Så jag tycker absolut det låter rimligt.Glad

• Dazzle

Surfade runt på bröllopslokaler och många tog kuvertavgift på 900 exkl tårta så jag tycker det låter som ett bra pris. Jag hoppas oxå på att hamna däromkring.

• turbovampyria

Jag ska ha närmare 80 gäster. Dock gör jag maten själv och tårtan får jag billigare eftersom jag har en kompis som är konditor. Men det blir runt hundra per pers.

Ska du däremot ha restaurang eller catering så tycker jag att det låter som ett överrenskomligt pris.

• S2011

nu har vi långt ifrån så många gäster som i ts inlägg, bara 40 stycken.

men vi betalar ca 28000 exkl tårta för vår festvåning (mat, dryck, lokalhyra, städning, personal och dekorationer ingår). tycker det är ett helt okej pris ändå, ca 750 kr per person kommer vi landa på (tårta inräknat).

sett att många ligger på 800-1500 kr per kuvert, så jag skulle nog säga att ni kommer riktigt bra undan!

• Fossing77

Vi blir ca 85 gäster och betalar mellan 3-400 kr/kuvert för mat (förrätt, varmrätt, kaffe), alkoholen kostar ca 200 kr/kuvert och i övrig ingår dukning, serveringspersonal, barpersonal efter middagen, städning. Tårta och övriga dekorationer fixar vi själva, så 480 kr inkl allt låter ju fantastiskt bra :)

• jesssicaaa

kanske är skillnad på vart i sverige man bor, har googlat lite och överlag så verkar det ju mkt dyrare i södra sverige. vi bor i norrbotten :)
    ja glömde nämna att lokalen också ingår..

• TheD

Drycken vet vi inte ännu plus att nu kommer kockchfeen sluta som vi har prat med så nu ska vi komma överens med nästa... :)

Men maten det som är beestämt är 189:-, buffé, kaffe osv.

• 28 december

Vi hittade ett ställe där man betalar 900kr./kuvert. Men då ingår lokalhyra i det, de dukar borden, 3 rätters middag med dryck (vin eller annan dricka), de dukar fram mat, dukar bort mat, serverar, och städar efteråt. Så vi behöver i princip inte göra något mera än att betala förstås. Är det rimmligt pris för allt detta. Känns ändå lite dyrt tycker viGråter, eftesom vi har liten ekonomi. Så vi måste nog välja ett annat alternativ. (Vi ska ha förlovningsfest).

• förlovadflicka
    28 december skrev 2011-01-09 11:00:15 följande:
    Vi hittade ett ställe där man betalar 900kr./kuvert. Men då ingår lokalhyra i det, de dukar borden, 3 rätters middag med dryck (vin eller annan dricka), de dukar fram mat, dukar bort mat, serverar, och städar efteråt. Så vi behöver i princip inte göra något mera än att betala förstås. Är det rimmligt pris för allt detta. Känns ändå lite dyrt tycker viGråter, eftesom vi har liten ekonomi. Så vi måste nog välja ett annat alternativ. (Vi ska ha förlovningsfest).
    Oj, jag tycker det är jättedyrt faktiskt eftersom vi betalar ca 400 för precis samma sak och det är verkligen ett jättefint ställe...
  • 28 december
    förlovadflicka skrev 2011-01-09 12:34:35 följande:
    Oj, jag tycker det är jättedyrt faktiskt eftersom vi betalar ca 400 för precis samma sak och det är verkligen ett jättefint ställe...
    Jag är lite nyfiken (förlåt) men var ska Ni ha eran fest? Förvånad Ni fick ju ett jättebra pris! Glad
  • förlovadflicka
    28 december skrev 2011-01-09 19:24:56 följande:
    Jag är lite nyfiken (förlåt) men var ska Ni ha eran fest? Förvånad Ni fick ju ett jättebra pris! Glad
    Svarta örnshuset i Halmstad :) Beror ju så klart på lite vad man ska äta och så en det ligger runtomkring där. Blir lite billigare för oss dock eftersom vi ska ha det alkoholfritt :)
  • 28 december
    förlovadflicka skrev 2011-01-09 21:19:59 följande:
    Svarta örnshuset i Halmstad :) Beror ju så klart på lite vad man ska äta och så en det ligger runtomkring där. Blir lite billigare för oss dock eftersom vi ska ha det alkoholfritt :)
    Detta var det BÄSTA! som kunde hända! Vi har letat och letat efter ett ställe som är fint,
    men billigt. Och ett ställe där dem: dukar fram & dukar bort, serverar, städar, diskar och där lokalhyran också ingår.
    VI VET INTE! HUR VI SKA KUNNA TACKA DIG!
    TACK SNÄLLA RARA! FÖRLOVADFLICKA. Glad

KRAM TILL DIG! FRÅN OSS! Skrattande
  • 28 december
    förlovadflicka skrev 2011-01-09 21:19:59 följande:
    Ps!
    Vi ska också ha alkoholfritt.
    Ds!
Svar på tråden hur mycket betalar ni för mat och dryck?