• lighta­ngel
    Äldre 6 Jan 19:20
    3822 visningar
    5 svar
    5
    3822

    November bröllop

    Hej!

    Vi ska gifta oss i november
    Något bra förslag på färger?

  • Svar på tråden November bröllop
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 6 Jan 21:01
    #1

    Vi gifter första oktober och ska ha hösttema :)

  • Chiara
    Äldre 7 Jan 01:22
    #2

    vi ska ha ett november bröllop och  ska ha vitt, lila och svart och ju mer vi tänker på det ju mer mysigt blir det det vita kommer att representera snö i många lägen och svart då det är väldigt mörkt då och sambon gilalr mörkt och lila för att lysa upp tillvaron.

  • Aila
    Äldre 7 Jan 20:05
    #3

    Hej lightangel!

    Har varit på ett novemberbröllop där brudparet hade brunt, brons, ivory och rött som färgtema. Det var fantasiskt vackert med med den bruna nyansen de hade valt som matchade det bronsfärgade och sedan det eldiga röda till. Mycket av trycksakerna ( inbjudningskort, vigselprogramblad, festprogram, bordsplaceringskort ) gick i brunt/brons/ivory med inslag av röda detaljer av bl.a organzaband. Bordsdekorationerna bestod av mycket röda blommor och även brudbuketten.

    Jag är själv förtjust i brunt, ivory och guld, ganska diskreta och stilrena färger som passar de flesta årstiderna.

    Novemberfärger skulle också kunna vara vitt, silver och en fin mörk grön nyans. Jag tänker då på vit, frostig snö och vild murgröna som i november fortfarande är grön.

    Lycka till med både färgtema och och bröllop!

  • MissHe­lena
    Äldre 7 Jan 20:25
    #4

    Vi ska ha vårt bröllop i november, och det blir vitt svart rött och silver.Svart vitt och silver känns som bra färger för november och för vår stil, och det röda piggar upp och jag älskar en viss typ av  röd och har haft en önskan om rött i klänningen sen jag var en halvmeter lång! 

    Men det viktigaste tror jag är att man väljer färger som passar en själv. Att du och den du skall gifta dig med gillar färgerna osv.

    Lycka til! 

  • Äldre 11 Jan 11:18
    #5

    Jag ska oxå gifta mig i november, fast 2012. Vi ska ha mycket färg, framförallt rött men med inslag av andra färger. Vi ska även ha tema. Vi har bara inte riktigt bestämt vilket än. Men just nu står det mellan Hippie, Medeltid och Orientaliskt (tänk Tusen och en natt) Så övriga färger blir beroende på vilket tema vi väljer.
    Jag tycker man ska utgå ifrån sig själv, vad tycker jag om och vad vill jag, givetvis får man ju bestämma det tillsammans med den man ska gifta sig med. Men jag tycker man helt ska lägga undan tankar som vad ska mamma säga, kommer mormor att acceptera detta, vad kommer kompisarna tycka. Det är er dag och ni ska göra den till vad ni vill.
    Så jag tycker, välj färg efter vem du och din blivande är och vad ni tycker om. Men vill ni helst ha färger som hör ihop med månaden och årstiden så titta på naturen hur den ser ut vid den tiden. Och hur naturen ser ut beror ju på vart man bor så det kan nog vara lite olika.

Svar på tråden November bröllop