• Future Mrs S

    Vad för skor till spetsklänning?

    Ja som jag skrev i rubriken, vad ska man ha för skor till en klänning med massa spets på? jag har hittat en klänning och blivit helt kär i den den är vit (ofc) vanligt tyg överbysten med en liten rosett under (jag är TOKIG i rosetter och hade redan bestämt att jag ville ha en stor fin rosett i håret istället för krona/tiara)  sen är det liksom tyll i kjolen och på det så är det fastbroderade platta spetsblommor, svårt att förklara och jag har ingen bild.. men ni kanske förstår?

    Klänningen ger en lite gammaldags känsla och den känns väldigt romantisk..

    men nu vet jag inte om jag ska köpa den för jag vet inte vad jag skulle ha för skor? :/
    jag vill helst ha helt platta eller mkt mkt låg klack eftersom min m2b inte är så mkt längre och jag är barnsligt nog lite nojjig över det.. ;) Vi gifter oss i november så öppen tå el så kanske går bort?

    hjälp mig!! vad tycker ni?
     

  • Svar på tråden Vad för skor till spetsklänning?
  • Syrinx

    Åh gud vilken vacker klänning det låter som att du har hittat! Jag tycker att det är klart att du ska köpa den! Skor går alltid att hitta vackra som passar till. Det bästa är ju ändå alltid att utgå från det stora (klänningen) och sedan lägga till detaljerna. Vill du ha vita skor? Jag skulle tippa på att det är vackrast att låta klänningen få "skina" lite extra och ha ett par ganska neutrala skor, kanske några som tar upp en detalj från din klänning, t ex rosetter. Det finns ju många söta ballerinaskor men det låter som att det kan bli lite kallt i november, liksom öppen tå.

    www.brandos.se/menbur/4253-06-wht/a16723  ---- Visserligen ballerina, men de hade en liten kilklack så att man inte går direkt på kall mark. 

    www.brandos.se/menbur/4254-06-wht/a16725  ---- Också ballerina, med en sååå söt rosett på, och också med lite kilklack.

    www.brandos.se/menbur/04197-ivory/a11690  ---- Med en liten klack men också med en rosett.

    Ja det var bara några tips jag hittade vid en snabb sökning Hoppas att länkarna funkar, annars får du väl kopiera och klistra in. Lycka till med ditt skoletande, och köp klänningen!!!  

  • Future Mrs S

    Tack för tipsen! jag funderade på ballerinaskor men som du säger det kan bli för kallt.. jag vill ju vara fin utan att lida pin.. ;) haha

    mitten länken var ju underbar! :)

    Du har rätt jag borde köpa klänningen, i värsta fall kan jag ju köpa ett par helt vita ballerinaskor och ha dom, man ser det väl knappt under klänningen ändå.. ;)

    Jag ska leta vidare om jag hittar några fler godbitar..

    gärna fler tips! :) 

  • Syrinx

    Nej precis, skorna ser man ändå inte så mycket, det viktigaste är klänningen! När du väl har klänningen kan du också lättare se vad för skor som passar tror jag Ett par kraftigare ballerinaskor - tyckte att de båda första länkarna verkade hyfsat "rejäla" - och eventuellt en extra sula i för värmens skull, så skulle det nog kunna gå bra trots novemberkyla. 
    Håller tummarna för att du hittar nåt bra! 

  • AnnaJacob

    Det låter verkligen som en fin klänning, plus att den verkar ganska lik den jag själv har valt...Glad

    Jag har tänkt såhär med mina skor, jag sa ha på mig dem hela dagen och de kommer inte att synas så mycket, men man vill ju ändå vara fin. Så jag tänkte köra på ett par enkla vita pumps i skinn, eller ett par enkla skor, som på bilden.
    Hoppas att du hittar något fint!

Svar på tråden Vad för skor till spetsklänning?