• La Litchi

    Skor - Skåne

    Tacksam för tips om vad man kan köpa skor i Skåne. Funderar på att kanske inte ha klassiska vita brudskor utan några med färg.

    I andra hand gärna tips om var man annars kan beställa sådana skor på nätet, där det inte är något strul med leverans och hantering.

  • Svar på tråden Skor - Skåne
  • MaddeåMats

    Håll utkik i vanliga sko-affärer, om du ska gifta dig till sommaren så kommer det ju ut hur mycket som helst som kan användas som brudskor, tex bianco brukar ha fina prisvärda skor!

    Ska de dessutom inte vara just vita finns det ju hur mycket som helst redan i vår!

  • c4trin

    Håller med föregående om att Bianco har fantastiska skor! Ska själv ha ett par lila Bianco på mitt bröllop (finns på bild i mitt galleri).
    Underbart med lite färg på skorna också, good thinking! =)

  • La Litchi

    Ja Bianco tänkte jag spana in :o) Får hoppas starkt på deras kollektion som kommer nu till våren!

    Ingen som känner till några andra skoaffärer som man kan kolla in som inte tillhör de stora kedjorna?

    Ja c4trin lite färg är fint till allt det vita, också kan man använda skorna sen också. Ska kolla in dina lila!

  • Syrinx

    Jag gillar också Bianco! Hoppas på ett par läckra rosa skor som ska ropa på mig  

    Vad gäller andra skoaffärer... Hmm, Topshop (finns bl a på Nova Lund) kan ha väldigt många läckra skor och Mango (som ligger på Entré i Malmö) har också mycket fint. En kedja är ju visserligen Håkanssons, som har butiker runt om i Skåne, bl a på Gustav Adolfs torg i Malmö, men jag har ofta hittat saker som inte finns på andra ställen där. Nu ska de tydligen ha ägarbyte, så det kanske kan ändras lite förstås.
    Butikerna kring Davidshall i Malmö har också fina skor, få exemplar men man kan hitta riktiga guldkorn - Meloa, Tjallamalla, Liebling (är dock inte säker på om de har så många "fin"skor, men kan vara värt att kolla in ändå).

Svar på tråden Skor - Skåne