• 4Juni2011

    Tips på butiker i Malmö?

    Ska till Malmö över helgen och tänkte kolla på smycken, skor, dekorationer etc till bröllopet. Har ni något tips på några bra butiker?

  • Svar på tråden Tips på butiker i Malmö?
  • 4Juni2011
    knyttan skrev 2011-01-05 11:41:23 följande:
    Är det inte bröllopsmässa här i malmö nu? (noll koll)
    Den var väl i februari om inte jag minns helt fel?
  • knyttan

    Jaha, där ser man hur mycket koll jag hade....
     För festdekorationer mm så ligger det en butik som heter "Partyland" nere vid norra vallgatan, nära stationen (nästan precis bakom St Petri Kyrka) som påstår sig ha "världens största utbud av festtillbehör".  Jag har aldrig satt min fot där inne så jag har ingen aning om det är sant... Sen om du går från St. Petri upp mot Hansacompaniet så ligger det åtminstone två brudbutiker där, en ligger precis mittemot Panduro Hobby, som kanske också kan vara av intresse? Och på andra sidan gatan ligger Matton som säljer alla möjliga olika sorters papper, kort, stämplar, pennor mm. Tänker mig att det är ett perfekt ställe för att leta efter kort till bordsplacering och sånt.  Och sen ligger det flera brud och bal butiker på bergsgatan, efter korsningen med amiralsgatan (konserthuset).
    Jag har inte varit inne i någon av dessa butiker så jag kan ju inte säga säkert om där finns något av det du letar efter, men kan ju va värt ett försök kanske...
    När det gäller smycken kan jag tipsa om Baglady som har en egen butik vid Davidshalls torg. Massa fint! Davidshall är även bra för att hitta andra lite udda grejer som man kanske inte snubblar över på typ Åhlens. Bla.  finns det ett par andra små boutiquer som säljer lite speciella skor och "pynt" av olika slag och för olika smakinriktningar. De flesta ligger precis runt torget, men det finns även några bra butiker och ett par riktigt bra (men dyra!!!) secondhand affärer där på tvärgatorna.
    Hoppas det kan vara till nån hjälp!

Svar på tråden Tips på butiker i Malmö?