• DanKat

    Måla på chokladpraliner?

    Jag skulle vilja dekorera chokladpraliner och undrar om någon har tips på hur jag kan göra. Ett alternativ jag kommit på är att smälta vit choklad, blanda i färg och sedan måla på med pensel, har inte testat än men jag antar att det skulle funka. Någon som har tips om nåt annat sätt? (utom att köpa såna där färgpennor för godis, det känns lite tråkigt).

  • Svar på tråden Måla på chokladpraliner?
  • Olga

    om du är jätte duktig på att skriva om har en stadig hand så kan du måla med vit choklad genom att lägga det i en plast påse, göra ett litet hål o sen skriva, men chokladen måste har svalt av lite annars flyter allt ihop...lycka till bra idé....

  • Olga

     by the way....
    Jag hade nog inte lagt i färg i chokladen, känns lite så där det e mer elegant att ta mjölkchoklad o vit choklad, det blir bra kontrast....

  • DanKat
    Olga skrev 2011-01-04 22:04:57 följande:
     by the way....
    Jag hade nog inte lagt i färg i chokladen, känns lite så där det e mer elegant att ta mjölkchoklad o vit choklad, det blir bra kontrast....
    Jo fast jag har vit choklad på själva pralinerna Och så tänkte jag ha dekorationen i en färg som passar fyllningen (blåfärgad till blåbärspralinerna t.ex. )
  • Olga

    Jaha, så att man ser fyllningen från färgen? Ja men det funkar med.....
    e det vita praliner, vrf inte köra på guldfärg eller silver?? så kan de bli överaskade av smaken när de biter i dem?

Svar på tråden Måla på chokladpraliner?