Buffé på festen
Jag och min sambo vill bjuda så många som möjligt på vår fest men vill inte lägga hur mycket pengar som helst på denna dagen. Vi försöker hålla lite distans till det hela och hellre ha råd att snart investera i ett hus än att leva ut ALLA fantasier vi (mest jag) har för bröllopsdagen.
Vi har kommit fram till att vi i alla fall hellre har bröllopsfesten på Mc Donalds med alla nära och kära än att ha en jätte lyxig fest på ett slott med bara några få inbjudna.
Vi har nu hittat den perfekta lokalen som vi får låna gratis som rymmer upp till 120 pers. Jag tror vi kommer bjuda runt 100 personer. För att pengarna inte ska rulla iväg i för stora klumpar tänkte vi göra maten själva i form av en buffé. Tårtan får en konditor göra men fördrinkarna (bartender senare under kvällen) och maten tänkte vi göra.
Min fråga är nu: Tar vi oss vatten över huvudet? Jag har väldigt lätt för att vara tidsoptimist och vill höra vad alla här tänker.
Självklart kommer släkt och vissa vänner hjälpa till med maten och antagligen hyr vi in någon som serveringspersonal som kan ta in och ut mat och disk under middagen.