• Dazzle

Vitt bröllop/dukat i vitt?

Har sett fantastiska bilder på några bloggar där folk anordnat vita bröllop/dukat i vitt. Är det någon här som har erfarenhet och/eller bilder??

Tack på förhand...

• Svar på tråden Vitt bröllop/dukat i vitt?
  • nyförlovad

*puffar* undrar oxå?

• justlove

hej har tyvärr ingen erfarenhet men jag kan tänka mih att det blir jätte fint=) bara sett bilder och tycker det är vackert och stilrent:)

www.myheart.se/44-dekorationer

www.celebrations.se/shop/

har varit inne på dessa sidorna och hittat jätte fina stenar som man kan ha på bordet i mitten lr så som kan passa fint till vittbröllop, finns så man kan välja efter färg tema och se vad som finns för roligt och fint pynt. finns även fina bordsplacerings kort där=)

sj ska vi ha vitt och vinrött tema min sambo ville inte ha rosa tema:P hehe=)

vita dukar och vinröd löpare eller fina diamantstenar i transparant och vinrött=)

lycka till

• Dazzle
    justlove skrev 2011-01-03 20:42:01 följande:
    hej har tyvärr ingen erfarenhet men jag kan tänka mih att det blir jätte fint=) bara sett bilder och tycker det är vackert och stilrent:)

har varit inne på dessa sidorna och hittat jätte fina stenar som man kan ha på bordet i mitten lr så som kan passa fint till vittbröllop, finns så man kan välja efter färg tema och se vad som finns för roligt och fint pynt. finns även fina bordsplacerings kort där=)

vita dukar och vinröd löpare eller fina diamantstenar i transparant och vinrött=)

lycka till
    Å det e så svårt å välja ju! Jag tycker turkost är världens vackraste färg men ändå tror jag itne jag får till en dukning. Jag vill ha vitt å lite silver å någon blomma, jag har tänkt mig rosa liljor då jag tänker att man kan duka själva honörsbordet med min brudservis, (Maria Mandelblom), som har små rosa blommor. Har googlat på google bilder en hel del. =). Så vackra dukningar, jag skulle vilja ha stolsöverdrag men det ser så jobbigt ut att sy allihopa!! puh!! Fast man kan ju alltid kanske köpa dem, här tycks många sälja saker.. =).
  • Sivalinga
    justlove skrev 2011-01-03 20:42:01 följande:

lycka till
    Tack så mycket för tipset!! Letar själv efter inspiration på dukning till vårt bröllop i mars, och dessa sidor var ju riktigt roliga att ögna igenom.
  • Moster Stina

Och så kommer jag naturligtvis alldeles som jag brukar tipsa om
    FIBERDUK!

Var på ett bröllop förrförra sommaren som var sagolikt vackert i festlokalen.

Det såg mycket dyrt och flott ut, men när jag pratade med kvinnan som fixat allt detta så berättade hon att det bara var jättebillig fiberduk. (odlingsväv, som man kan köpa på Biltema, Granngården, Plantagen, m.m.)

Hon hade det på borden, men det kan man ju göra som man vill. Men det vackraste var att det hängde som slöjor i taket. (man kan spänna typ tre tvättlinor läng med taket, någon meter ner, och sen hänga fiberväv tvärs över)

Jag skulle så gärna vilja visa bilder på hur det såg ut, men har tyvärr inga!

Men för ett tag sen var det någon som lade in dessa bilder så att du får lite känsla för skrirheten.
    Ska verkligen försöka kopiera in dem här.

Nä det gick inte.
    Men då vill jag tipsa om denna sida. Här kan du blanda olika färger med varandra och se förslag.
    Vitt och grönt är t ex superfint ihop.

Show older phttp://theperfectpalette.blogspot.com/search/label/Plumosts
    NEEEEJ det gick inte att gå in på sidan! SUCK!
    Försökte i alla fall!

• Dazzle

Jag vet itne om man kan åka på kontraktsbrott lr något om man publicerar andras bilder? *Skraj* men jag såg fiberväv på ett foto på en blogg i veckan å blev lite impad, hade gärna sett hur det såg ut i taket...

så här är länken istället.
    http://brollopstips.blogspot.com/2009_09_01_archive.html

tycker de har skapat det mycket fint!!

• Moster Stina
    Dazzle skrev 2011-01-04 16:13:13 följande:
    Jag vet itne om man kan åka på kontraktsbrott lr något om man publicerar andras bilder? *Skraj* men jag såg fiberväv på ett foto på en blogg i veckan å blev lite impad, hade gärna sett hur det såg ut i taket...

så här är länken istället.
    brollopstips.blogspot.com/2009_09_01_archive....

tycker de har skapat det mycket fint!!
    Å tack för tipset! Vad fint de fått till det!
    Om jag orkar med min plötsliga gravidmage, så snor jag nog idén!
  • Dazzle

Moster Stina! Det lutar jag med åt men som grundplåt. Ska ha ballonger med å lite rosa liljor. När gifter ni er å när kommer barnet? Ert Första?

• Moster Stina
    Dazzle skrev 2011-01-05 16:12:06 följande:
    Moster Stina! Det lutar jag med åt men som grundplåt. Ska ha ballonger med å lite rosa liljor. När gifter ni er å när kommer barnet? Ert Första?
    Vi har planerat jättelänge för ett bröllop i år.
    Juni förra året bestämde vi att 20:de augusti skulle bli bra.
    Och så visste vi att vi skulle få komma fram i provrörsköntill  EFTER bröllopet!

Men nu har vi alldeles på egen hand äntligen lyckats bli med barn ändå, så att vi är alldeles förvånade! Och glada förstås, men det komiska är ju att barnet, om det verkligen blir något, kommer JUST I AUGUSTI!

Så därför blir det bröllop i juni. 7:de månaden alltså! Inte precis som vi tänkt förstås, men det är kul att det i alla fall blir av, nu när man ändå planerat och köpt in så mycket!

Dock är jag förstås glad att jag INTE köpt en klänning!

Och ja, det är vårt första barn!
    Och kanske vårt enda eftersom jag blir 37...

Vilken färg skall du ha på ballongerna?
  • Dazzle

Moster Stina skrev 2011-01-05 17:36:51 följande:

Dock är jag förstås glad att jag INTE köpt en klänning!

Och ja, det är vårt första barn!
    Och kanske vårt enda eftersom jag blir 37...

Vilken färg skall du ha på ballongerna?
    Så mycket mer kärlek med ett barn med på bilderna!! Önskar er all lycka med det, en babydollklänning kanske? Flört

Jag har sett några bilder på vita dukningar där de tycks ha gas i ballongerna och de hänger upp från bordet. Framförallt det bord jag bifogar bild på tycker jag är helt underbart. jag tänker mig att man kunde ha kanske 1-1,5 meter höga snören så ballongerna (4 lr 5per bord av de som går ut från honörsbordet). De ska vara off-white, lr metallicvita lr liknande, inte se ut som billiga vita ballonger bara... å på snörena kunde man hänga bordets nummer.

Å tänk om man fann en sådan lokal...
Svar på tråden Vitt bröllop/dukat i vitt?