Hudvård
Jag letar efter några bra hudvårdprodukter. Jag är usel på såna grejer, men peelingkräm och en ordentlig hudkräm, såna saker. Det får inte kosta skjortan för då kommer jag ändå inte köpa det. Någon som har något bra förslag?
Jag letar efter några bra hudvårdprodukter. Jag är usel på såna grejer, men peelingkräm och en ordentlig hudkräm, såna saker. Det får inte kosta skjortan för då kommer jag ändå inte köpa det. Någon som har något bra förslag?
Jag tycker Clinique har nagra riktigt bra grejer, speciellt för rengöring. En intensiv ansiktsmask som man har pa bara i fem minuter och man känner sig som en mjuk bebisrumpa efterat. Kostar 280:- men är dryg som attan, väl värd pengarna. Sen tycker jag att L'oeral har bra och prisvärda grejer. Provade nu deras Youth Code dagkräm och tyckte den var super. Nu vet jag inte din alder, det är olika vad man behöver, själv är jag 33. Är du yngre är det bättre med mer fuktbaserade krämer än föryngringsgrejer.
För peeling är min favorit en Dead Sea Premier (online men de brukar sta och sälja sina produkter i köpcentrum ocksa), det är väldigt fina sandkorn i den sa man kan använda den tva ggr i veckan, mer skonsamt för huden. Innehaller dessutom lite olja sa man inte blir uttorkad.
Deras kroppsprodukter är super ocksa!
Investera i en primer ocksa, gör huden mycket finare under foundationen.
Lycka till!
Tyvärr kostar de bra produkterna ofta skjortan, för de billiga innehåller inte lika mycket verksamma ämnen. Sedan är det fråga om kemi, så de måsta passa just dig. Det är en djungel, och ofta måste man prova olika innan man hittar en som är bra.
Angående peeling så tycker jag mer om produkter som innehåller AHA-syra som ger en kemisk peelingeffekt. Mekansika peelingcrémer, alltså korniga crémer repar bara på ytan, och har man otur får man acne.
Mitt favoritmärke just nu är Jan Marini, men det kostar skjortan. Tyvärr.
Håller med perfektionista.. Peelingar som innehåller korn är ofta för grova för huden och tar bort även den friska huden och inte den döda som vi vill ta bort. Men man ska inte peela sönder sig. Tänk på att när man torkar sig i ansiktet med handduk är det en slags peeling också.. Man gör det oftare än vad man tror.
Du ska satsa på något som verkligen återfuktar beroende på din hudtyp. Är du snustorr ska du även ha något so återfettar men inte täpper till.
1 - rengöring - perfekt med något som även tar bort make.
2 - Återfuktning - absolut,
sen finns det ansiktsvatten, boosters, serum etc.ögonkräm. You name it. Men det jag sa upptill är något jag absolut rekomenderar. Samt att det ska vara något du verkligen använder, inte något som bara står i hyllan. Lukta, känn, prova. Det är viktigt.
Jag gillar inte Clinique, tycker dom torkar ut mer än dom återfuktar. Men det är bara jag det.
Jag tycker nivea har rätt bra grejer faktiskt. Och the body shop om man vill lägga lite mer. :)
Vill man ha riktigt bra grejer ska man gå till en hudterapeut och få en hudanalys!
Dermalogica har jag använt i flera år nu, jättebra och dryga produkter som hudterapeut kollat ut.
Mitt nya favvomärke är cliniderm! Hittade det på apoteket, och jag använder cleanser och ansiktskräm med aha, kostade ca 300kr tillsammans.