Bakelser är enklare att baka än muffins / "cupcakes" i min värld, varför?
Jo man behöver för 6 till 9 rulltårtaliknade bottnar , detta gör att de är lättare att frysa in, eftersom man frysa in dem i block. Glutenfria rulltårtebottnar är lättare att göra än muffins.
Sedan när man gör bakelserna så behövs två fyllningar , en vass kniv. Gör en stor tårta med 3 bottnar , dela sedan i exakt lika stora fyrkanter, hur många du får beror på hur stor grund kakan är och hur stora bitar du gör. Jag får ut Jag brukar får 30 per kaka.
Sedan smetar jag in dem i Swiss meringue frosting, väldigt gott och man kan göra den olika smaker och sedan tar min pasta maskin och rullar ut sugar paste och viker runt varje, det är som att slå in paket. Och sedan in i kylskåpet det brukar hålla till nästa dag. Och nästa dag låter jag någon sätta en klick Swiss meringue frosting på varje och sedan en ros eller fjäril eller hjärta på toppen. Jag har även gjort små paket till en vän, vita paket med vitt band, allt ätbart och väldigt gulligt.
Visst muffins är lätta, men tar mycke plats OM fryser dem in och att transportera med och vippar en så brukar den ta med andra . Men ursäkta, någon form av klump av kaka med frosting känns inte bröllop, det känns mer som fika och det verkligen en så himla trendig sak.
Jag har ett jättegott recept på chokladbakelser .