• Jeliqa
    Äldre 28 Dec 21:57
    12425 visningar
    57 svar
    57
    12425

    Västeråsbrudar 2011

    Är det några fler som gifter sig i Västerås med omnejd 2011?
    Det vore roligt att bolla idéer, tankar och förväntningar här. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-28 22:01
    Själva gifter vi oss i Norberg men bor i Västerås :)

  • Svar på tråden Västeråsbrudar 2011
  • Catta
    Äldre 28 Mar 22:40
    #41

    Man kanske ska uppdatera lite här nu när så mycket har börjat falla på plats.

    Vi gifter oss 10/9 i Ängsö kyrka och ska förhoppningsvis ha middagen på Östermälarstrands krog.

  • bruden
    Äldre 10 Jun 10:28
    #42

    Då puffar jag upp tråden och lägger till mig själv som blir fru den 6/8

  • Jeliqa
    Äldre 10 Jun 15:34
    #43
    bruden skrev 2011-06-10 10:28:37 följande:
    Då puffar jag upp tråden och lägger till mig själv som blir fru den 6/8
    Åh så roligt! Då gifter vi oss samma dag :)
    Vart gifter ni er? 
  • bruden
    Äldre 10 Jun 18:21
    #44
    Jeliqa skrev 2011-06-10 15:34:59 följande:
    Åh så roligt! Då gifter vi oss samma dag :)
    Vart gifter ni er? 
    Sätrabrunn Ni då?
  • Tårtsm­ula
    Äldre 10 Jun 21:44
    #45

    Hej alla västerås brudar! Vi gifter oss den 3 september. Vi blir vigda i Badelunda kyrka och ska ha festen därefter i Badelunda kyrkskola. Det ska bli toppen!

  • Jeliqa
    Äldre 10 Jun 23:28
    #46
    bruden skrev 2011-06-10 18:21:26 följande:
    Sätrabrunn Ni då?
    Haha vilket sammanträffande! Vi har bokat bröllopssvit/Mathiesen på Sätrabrunns Spa som boende för natten 6-7. Vi gifter oss dock i Norberg. :)
  • Jeliqa
    Äldre 10 Jun 23:29
    #47
    Tårtsmula skrev 2011-06-10 21:44:38 följande:
    Hej alla västerås brudar! Vi gifter oss den 3 september. Vi blir vigda i Badelunda kyrka och ska ha festen därefter i Badelunda kyrkskola. Det ska bli toppen!
    Vilken fin plats ni har valt. Allt i trakterna kring Badelunda är så grönt och fint. :)
  • bruden
    Äldre 11 Jun 06:51
    #48
    Jeliqa skrev 2011-06-10 23:28:41 följande:
    Haha vilket sammanträffande! Vi har bokat bröllopssvit/Mathiesen på Sätrabrunns Spa som boende för natten 6-7. Vi gifter oss dock i Norberg. :)
    Aha! Det är alltså ni som bokade upp sviten som vi skulle haft...  Vi valde hela paketet på Sätrabrunn. Så skönt att  inte behöva tänka på mat och dukning
    Norberg är vackert på sommaren, verkligen! 
  • Äldre 11 Jun 09:06
    #49

    Hej Alla Västeråsbrudar!

    Var köper ni er brudbukett ifrån? Jag har haft så svårt att bestämma mig om hur den ska se ut och nu börjar det brinna i knutarna att beställa en!

    Jag bor i Västerås men ska gifta mig i Sala Silvergruva, så blommor kan vara både från V-ås och Sala. 

  • bruden
    Äldre 11 Jun 10:34
    #50
    Lojsy skrev 2011-06-11 09:06:31 följande:
    Hej Alla Västeråsbrudar!

    Var köper ni er brudbukett ifrån? Jag har haft så svårt att bestämma mig om hur den ska se ut och nu börjar det brinna i knutarna att beställa en!

    Jag bor i Västerås men ska gifta mig i Sala Silvergruva, så blommor kan vara både från V-ås och Sala. 
    Jag har faktiskt inte bestämt florist än. Har varit hos några olika men inte hittat den jag fastnat för, av florist menar jag
  • Junibr­ud11
    Äldre 11 Jun 11:08
    #51
    Lojsy skrev 2011-06-11 09:06:31 följande:
    Hej Alla Västeråsbrudar!

    Var köper ni er brudbukett ifrån? Jag har haft så svårt att bestämma mig om hur den ska se ut och nu börjar det brinna i knutarna att beställa en!

    Jag bor i Västerås men ska gifta mig i Sala Silvergruva, så blommor kan vara både från V-ås och Sala. 
    Jag köper mina från Gideonsbergsblommor, riktigt bra priser och så ligger det nära oss vilket är ett plus =)

    Åhhh om en vecka blir jag fru! Nu är det nära, så spännande!
  • Jeliqa
    Äldre 11 Jun 12:26
    #52
    bruden skrev 2011-06-11 06:51:24 följande:
    Aha! Det är alltså ni som bokade upp sviten som vi skulle haft...  Vi valde hela paketet på Sätrabrunn. Så skönt att  inte behöva tänka på mat och dukning
    Norberg är vackert på sommaren, verkligen! 
    Ja det är vi som är bovarna i dramat :) Sover ni på skogsgården istället? Det såg också riktigt fint och mysigt ut tyckte jag.

    Väldigt skönt att få allt i ett paket med mat och dukning osv. Då spar det ju lite tid för er också :)
  • Jeliqa
    Äldre 11 Jun 12:27
    #53
    Lojsy skrev 2011-06-11 09:06:31 följande:
    Hej Alla Västeråsbrudar!

    Var köper ni er brudbukett ifrån? Jag har haft så svårt att bestämma mig om hur den ska se ut och nu börjar det brinna i knutarna att beställa en!

    Jag bor i Västerås men ska gifta mig i Sala Silvergruva, så blommor kan vara både från V-ås och Sala. 
    Jag köper från Strands blommor i Norberg. Tänkte först ta från Gideonsbergsblommor men det blir så drygt att frakta dem. De på Gideonsberg har dock väldigt bra priser  och är trelviga så de kan jag rekommendera.
  • Jeliqa
    Äldre 11 Jun 12:28
    #54
    Junibrud11 skrev 2011-06-11 11:08:25 följande:
    Jag köper mina från Gideonsbergsblommor, riktigt bra priser och så ligger det nära oss vilket är ett plus =)

    Åhhh om en vecka blir jag fru! Nu är det nära, så spännande!
    Då bor vi nog i närheten av varandra :)
    Så spännande att ni snart är gifta! Är du nervös?
  • bruden
    Äldre 11 Jun 14:04
    #55
    Jeliqa skrev 2011-06-11 12:26:45 följande:
    Ja det är vi som är bovarna i dramat :) Sover ni på skogsgården istället? Det såg också riktigt fint och mysigt ut tyckte jag.

    Väldigt skönt att få allt i ett paket med mat och dukning osv. Då spar det ju lite tid för er också :)
    Näää vi valde brunnslogi för att få plats med alla övernattande i samma hus Sen ligger Skogsgården längre bort och vi vill vara i närheten av festligheterna
    Ja det är faktiskt skönt att slippa tänka på mat, dukning, dekorationer osv. Fast nog får man ha ett finger med i spelet ändå, man vill ju ha det perfekt  
  • Junibr­ud11
    Äldre 12 Jun 15:53
    #56
    Jeliqa skrev 2011-06-11 12:28:07 följande:
    Då bor vi nog i närheten av varandra :)
    Så spännande att ni snart är gifta! Är du nervös?
    Gör vi?!

    Ja nu är det 6 dagar kvar.. Nervositeten kommer och går, det sitter listor uppe på väggarna med allt som ska göras dag för dag, dom lugnar lite =)
    Annars försöker vi bara njuta av stunden fram tills lördag och inte stressa så mycket.
  • Jeliqa
    Äldre 12 Jun 19:36
    #57
    Junibrud11 skrev 2011-06-12 15:53:09 följande:
    Gör vi?!

    Ja nu är det 6 dagar kvar.. Nervositeten kommer och går, det sitter listor uppe på väggarna med allt som ska göras dag för dag, dom lugnar lite =)
    Annars försöker vi bara njuta av stunden fram tills lördag och inte stressa så mycket.
    Ja om ni också bor nära Gideonsbergsblommor alltså.

    Så smart med att göra listor. Jag har påbörjat en sista checklista med det som vi kan göra klart redan nu och det som måste göras tidigast dagarna innan bröllopet. Känns skönt att få så mycket som möjligt avklarat innan och veta precis vad det är som är kvar.
    Åh jag hoppas verkligen att ni får ett alldeles perfekt bröllop och fint väder!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2011