• glada augustibruden

På altanen!

Hej på er!
    Jag o min sambo ska gifta oss den 27 augusti 2011. Vi ska ha ett litet bröllop för ca 30 personer.
    Planen är att vi ska ha vår bröllopsmiddag på vår altan hemma. Vi bor jättefint på en gård på en höjd på landet o har en inglasad altan med utsikt.
    Frågan är nu hur vi ska göra denna altan till den ultimata/mysiga bröllopsmiddagsplatsen!
    Vi har tänkt oss ett ganska rustikt tema med säckvävsliknande dukar o obehandlade linneservetter. Dekorationerna kommer att bestå av röda rosor,spannmål, röda äpplen m ljus i och hästskor, mm som anknyter lite till gården o landet.
    Är det någon som har något tips om man ska ha något i fönstren eller ta in björkar eller något?
    Känner att björkar är lite sommrigt? Vad tycker ni, är 27 augusti sensommar eller höst?
    Ska man ha något i taket?
    Väldigt tacksam för svar, har kört fast!

• Svar på tråden På altanen!
  • SnartFruSir

Jag är född i augusti så det är absolut fortfarande sommar då...;) Men med handen på hjärtat så varierar det väldigt mycket. Vissa år är augusti sommar, andra år sensommar och vissa år höst. Men vi gifter oss 20 augusti och vi hoppas verkligen på vacker sensommar då.

Kan det inte vara mysigt med att ha lite ljusslingor i taket? Har ni ett särskilt (färg)tema kanske ni kan måla glödlampor för att få rätt stämning, eller så kör ni på vanliga ljusslingor, bara för att lite mer mysfaktor, som en stjärnhimmel inomhus liksom.

Om ni ska ha det lite lantligt hade det kanske varit fint med lite spänner på golvet med ängsblommor i , de som fortfarande blommar vill säga...

Jag håller med om att björk känns lite försommar, men kan ni inte satsa på att "löva" med äpplegrenar istället? Så fortsätter ni lite på temat tänkte jag :)

• glada augustibruden

Tack så hemskt mycket för tipsen!
    Det där med äpplegrenar var bra! Är det höstigt i augusti så kanske man kan löva med lönn?!

Svar på tråden På altanen!