• JulyBrud

    Någon som har rest runt i Asien?

    Nu står vi inför att boka vår bröllopsresa!! Vi har en rutt satt som känns bra men är nyfikna på om det finns några som har lite bra tips, om vad man bara måste se/göra, hur man bokar hotell billigast (på plats eller förboka?) osv..

    Vår resa går:

    Cph-Paris (en heldag i paris)
    Paris-Kuala Lumpur (en heldag i Kuala Lumpur)
    Kuala Lumpur-Siem Reap (Kambodja 5 dag, Angkor Wat ett måste!!)
    Siem Reap-Chiang Mai (4 dgr i Chiang Mai)
    Chiang Mai-Bangkok (ett par dagar i bkk)
    Bangkok-Koh Samui (Koh Tao? Koh Pangan?? ca en vecka, vilka öar är bäst?)

    Någon som har varit på något av ställena? Alla tips och råd är välkomna!

  • Svar på tråden Någon som har rest runt i Asien?
  • Oberon

    Hejsan,


    Jag har varit på alla dessa ställen och ger gärna tips om aktiviteter och hotell på dessa :)

    Bara att skicka ett meddelande med alla frågor ni har till mig så ska jag svara så gott jag kan. Underbar resa låter det som! Några av mina absoluta favoritställen i världen.

    God Jul!

    Tommy

  • JulyBrud

    Åh vad bra! Jag inboxar!! Såg i en annan tråd att er bröllopsresa går till Indien, dit vill jag åka nästa gång, alltså på "vanliga resa" då, haha, gifta mej tänkte jag göra bara en gång!! (min pappa är missionärsbarn, så han är född där, hade vart roligt att se vart han växte upp!) Så vi återkommer kanske om ett par år också, haha!

    God Jul Glad

  • themandys

    Åh va bra att ni åker det Angkor wat, det är fantastiskt! Ni måste absolut se soluppgången över huvudtempet, det är magiskt :)

    Av thai-öarna tyckte jag personligen bäst om koh tao, men de andra är bra oxå! Jag åkte som backpacker och har därför ingen koll på hur man bokar några någorlunda vettiga ställen, bara de allra billigaste :P Lycka till!

  • Debe

    Ni måste åka till koh tao, det är en underbar ö!
    Koh pangan passar ju bra om man är i 20 års åldern och vill festa, ön har tyvärr ingen hög mys/romantik faktor. Skippa den ön och håll er på mysiga koh tao. Är det fullmoon party på koh pangan så är det lite lugnare på koh tao, nåt som är bra med ön iaf :)


    Ha det så mysigt!

  • JulyBrud

    haha, vi får hoppas på fullmoon party så vi får lite extra romantisk privacy då :) har fått en bättre känsla rent allmänt av koh tao, så tack för tipset, vi kommer nog prioritera så :)

Svar på tråden Någon som har rest runt i Asien?