Torra händer hjälp
Ska på brällop snart och har världens torraste händer nu i detta kalla väder. Behöver få dom fina fort. Nån som har nåt tips på nån kräm eller nåt för att få dom att bli lena o fina igen?
Ska på brällop snart och har världens torraste händer nu i detta kalla väder. Behöver få dom fina fort. Nån som har nåt tips på nån kräm eller nåt för att få dom att bli lena o fina igen?
Jag har också supertorra händer nu under vintern. Jag använder en kräm från LR. Aloe vera cream med propolis. Den är superbra! Det torra försvinner direkt!
En kräm som är väldigt bra är Canoderm som finns på Apoteket. Den är superbra!
massa olivolja eller barnolja på kvällen och så sover du med tunna vantar =) inte så mysigt men det funkar!
Jag håller med om alla tips som kommit. Och köp gärna Eskimo på Apoteket. Det är kapslar med Omega 3 mm som verkligen är superbra för huden. Jag har psoriasis så jag har testat en hel del, och Eskimo är oslagbart!
Jag använder Helosan i förebyggande syfte - kladdig men dryg, och om jag missat och det blivit för torrt så använder jag någon riktigt fet kräm, som repair.
Tvätta händerna med olivolja istället för tvål (Extra virgin eller jungfruolja. Den ska vara kallpressad) och smörj med en fet kräm innan läggdags (ACO har en jätte bra kräm) och under dagen kan du använda tex Atrix eller en annan kräm som inte kladdar.