• LL 2010

Vilka lösögonfransar är bra???

Hej, tycker det är så fint när andra har lyckats få dit medellånga (hyfsat naturligt) lösögonfransar. Själv har jag bara prövat en gång och det blev katastrofalt dåligt med jobbigt limkladd och jag är helt enkelt kass på detta.
    Vem har provat? Vilka märken är bäst? Är det bäst med separata fransar? Lim, märken, tillvägagångssätt...?

• Svar på tråden Vilka lösögonfransar är bra???
  • Jessan83

Jag har jobbat med smink och tycker ÄNDÅ det är väldigt svårt att få kanske inte bra men bekvämt! Ser väl okej ut men är ju så jäkla obekvämt. Kan inte påstå att jag är jättebra på det :/ tyvärr

• Sörön10

Hej! 

Jag gillar Ardells fransar! Finns i olika storlekar, men jag gillar glammigt så jag brukar ha de längsta när det är fest!

Tror det handlar om en vanesak. I början kändes det jätteobekvämt, men nu för tiden känner jag dem inte ens.

Trixet är att låta limmet torka i 30 sek på fransarna innan man applicerar dem på sig själv. Googla på tutorial + fransar eller lashes så får du se hur man kan göra med själva appliceringen!

Lycka till! 

• Sucy

Jag är makeupartist och grejen med lösfransar är att du måste öva öva öva ifall du ska göra det själv.
    det bästa är trebenstransar. Sedan måste du ha ett bra LIM!
    Som personen innan mig skrev, att du ska låta limmet torka några sekunder Innan du sätter fransen på din fransrad, annars fastnar den inte.

Sätt fast med hjälp av pincett 

• Liisa

Hej!

De helt klart bästa fransarna är från Peggy Sage!
    Leta upp något ställe som säljer dom där du bor och köp några där, de har jättefina och de är rundade också så att de sitter bra! :)

Lycka till!

Mvh Lisa 

• Emsie

Jag skulle vilja tipsa om Neulash men då måste man vara ute i lite god tid. Det är ett frans-serum som ska ge ögonfransarna näring. Det funkade väldigt bra på mig, jag fick extremt långa och böjda fransar efter att ha använt det varje kväll i en månad. Man slipper krångla om man tycker det är svårt med lösfransar, det är inte obehagligt och lite kul att det faktiskt inte är fejk ;)

• perfektionista

Satsa på att bygga upp fransarna med maskara istället, så slipper du oroa dig för att tappa fransarna eller att det blir kladdigt.

Använd en primer (Smashbox är bra) för att få volym och för at liksom böja fransarna uppåt, och vräk sedan på maskara. Jag tycker att Max Factor 2000 calories slår alla maskaror jag provat, och det är många.

Lycka till!

Svar på tråden Vilka lösögonfransar är bra???