• Riddarbrud

    Italien

    Ska gifta mig den 23 juli 2010 och just nu planerar vi bröllopsresan för fullt. Vi har kommit så långt att vi vill till Italien, och att vi vill till Rom men även att vi vill söderut och sola och bada och bara njuta. Tips på resmål och hotell önskas!!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 19:34
    Puffar lite :)

  • Svar på tråden Italien
  • Fårävvör

    Puffar lite jag med, då jag funderar på någon liknande resa.

  • Stockholmsbruden81

    Vi ska också åka på bröllopsresa till Italien och var först helt inne på Tropea i Kalabrien, syditalien. Bokade ett hotell som fått mycket bra omdöme, Rocca della Sena, hittade det på booking.com. Vi var även intresserade av Taormina på Sicilien och preliminärbokade ett hotell som heter Panoramic hotel. Har vänner som varit på båda orter och tyckte väldigt mycket om dem! Anledningen till att vi nu, istället, bokat hotell i Toscana på två olika platser, Chianti och Montepulciano, är att vi gifter oss i maj. Det blir mer vingårdar på landet med cykling, bad i poolen, och italiensk mat i småbyar, det är ju inte riktigt tid för bad i havet så tidigt på året! Lycka till med resmålsplaneringen

  • mariefarah se

    Jag kan varmt rekommendera amalfi kusten men speciellt positano, jätte vackert!

  • Fårävvör

    Mariefarah: vi har precis bestämt oss att åka till just amalfi, och även till Neapel och Capri. Har du några tips, dels på var det är bra att bo, men även ställen som är bra att boka genom?

  • ClaraH

    Vi funderade ett tag på Riccone eller Rimmini för att sedan ta tåget till Rom. Nu funderar vi istället på Nice, det lutar nu åt en lite kortare resa så det är inte säkert att vi hinner både sol och stad. Men Italien är helt underbart med så god mat och atmosfäs, så ni gör helt rätt som väljer det.


  • Riddarbrud

    För oss blir det faktiskt Sardinien! Ska boka nu i veckan :)

Svar på tråden Italien