• Nordsson

Har någon provat?

Hej, Undrar om det är någon som provat en epilator?
    Gör det sjukt ont eller är det ungefär som vaxning?

• Svar på tråden Har någon provat?
  • zita76

Det gör inte sjukt ont-men visst känns det. Kan väl jämföras med en vaxning. Fast jag kan tycka epilatorn är bättre. Blir nästan som "bedövad". Men beror på att jag är så fumlig med vaxstripsen!

• Vi2alltid

Det gör svinont... men man vänjer sig!

• JustMeAndMyLove

De gör SJUKT ont!!!
    Jag kör på armarna... jag går och velar i fera dagar innan. Och så tar det ett dygn innan jag slutar se ut som en piskad indian på armarna.
    Men det blir snyggt och för mig håller det i flera veckor. Använder det trotts smärtan eftersom jag märkte att håren inte växer tillbaka som stubb utan faktiskt blir tunnare. Till skillnad från rakning :P

Bara testa! Vissa klarar det inte alls, andra tycker inte det känns så mycket :) 

• Lanin

Jag tycker inte att det gör sjukt ont men visst känns det. Man kan ofta välja olika huvuden att sätta på som tar mer eller mindre åt gången så om man ta det lilla gör det ju inte lika "ont" men det tar ju lite längre tid.

Jag kör bara med min på benen. Det är en av mina bästa investeringar, slippera allt kladd med vax och behöver inte raka av stubb varje dag :)

• Nordsson

Tack för era svar får helt enkelt köpa mig en och prova!

• Wintercandles

Jag köpte en, led mig igenom hårutdragningsprocessen för att bli fin inför en resa.
    Slutade med att jag hade röda svullna hårsäckar på hela benen. Sen uppfattade inte jag att det kändes
    helt lent utan fick raka benen under semestern i alla fall. Och det röda...tog några veckor innan det försvann.
    Fast har man inte så känslig hud så gå det säkert fin fint.

• JBEC

Hej!

Jag skaffade epilator för några år sedan. jag hade provat vaxning en gång men hade inte nog starkt psyke för att rycka remsorna så min sambo fick hjälpa mig!
    Jag använder epilatorn främst på benen och det funkar riktigt bra. Första gången gör det rätt ont men med min följde det med en liten kyl-påse som man kunde kyla benen med innan, det var rätt bra. När man epilerat några gånger så är ju håren tunnare och glesare så det blir mindre och mindre obehagligt.

Jag har använt den under armarna en gång men det var inte kul... har även tagit bikinilinjen och det funkade fint med!

Lycka till!

• FelizLane

MYCKET ondare än vaxning

• rottizz1

Sååååå jävla ont!
    Vaxar håret utan att visa en min men epilator är ett brott mot mänskligheten!

• TheD

Jag har inte provat själv men av de jag har hört så är det HEMSKT och djävulsk uppfinning då det är är reklamskönt på något j*vla sätt! Så jag avstår!

• Syrinx

Jag lånade syrrans epilator i somras, och hon bara skrattade åt mig och sa att det kommer göra så sjuuuukt ont. Men jag tyckte inte det var så farligt! Likvärdigt som att vaxa, och jag tycker vaxning funkar mycket bättre. Vad lustigt att alla har så olika upplevelser av epilering!

• förlovadflicka
    TheD skrev 2011-01-14 22:52:42 följande:
    Jag har inte provat själv men av de jag har hört så är det HEMSKT och djävulsk uppfinning då det är är reklamskönt på något j*vla sätt! Så jag avstår!
    Precis, samma här. Jag älskar mig själv för mycket för att utsätta mig för tortyr :P
  • Fyrtiotvå

Jag har epilerat benen i säkert över tio år nu...
    Köpte en ny epilator förra året och  den kör jag även under armarna med....
    Har testat bikinilinjen och det funkar men njae.. Rakar där istället för det gör faktisk för ont.. haha..

Benen känns knappt... Prickarna försvinner på några minuter (med den här nya i alla fall.. den förra kunde det a några timmar med) 
    Under armarna känns det såklart... Men inte alls så farligt som man kan tro...
    Dock så är jag inte jättekänsligt troligen... :D 

• Fårävvör

Jag har epilerat benen i några år (har inte vågat testa armhålorna eller bikinilinjen...). Första gångerna gjorde det svinont, men numera tycker jag faktiskt inte det är så farligt. Sist jag epilerade mig hade jag slarvat ett tag, så då var det verkligen jättemycket stubb på benen, men det var helt överkomligt ändå... Jag har en av de dyraste Braun Silk-epil som bland annat har två olika hastigheter och ett nybörjarhuvud (som täcker för en del av pincetterna). Jag brukar smörja in benen med aloe vera efter epileringen för att minska rodnaden och dessutom skrubba benen några dagar efter epileringen för att slippa inåtväxta hårstrån (får små röda prickar som kliar annars).

Jag har aldrig vaxat mig så jag kan inte jämföra med det...

• Junibrud

Kör på vaxning! Epilator gör jääätte ont! 
    Har provat båda och vaxning är mycket skönare, och det går snabbare  
    Epilator=tortyr 

• sofi 88
    rottizz1 skrev 2011-01-14 22:48:08 följande:
    Sååååå jävla ont!
    Vaxar håret utan att visa en min men epilator är ett brott mot mänskligheten!
    Hahaha, så bra sagt! Brott mot mänskligheten!
Svar på tråden Har någon provat?