• Nali

Provsminkade nyss :-)

Körde nyss en test inför dagen D och blev himla nöjd, det sitter bra med men förstås är jag orolig för vad som händer när man antagligen kommer stå där med tårar i ögonen på självaste dagen. Hittade smink på Rusta igår och blev jättenöjd med både sminket och priset.

Bilder finns i galleriet.

• Svar på tråden Provsminkade nyss :-)
  • Nali

Titta in i galleriet, ligger under bröllopssminkning.

• Nali

Gick visst att klistra in bilder

• Jejkej

o, det blev hur bra som helst. Vad har du för läppstift, det var jätte fint!!
    Tycler ögonen blev perfekta. Kan du inte säga hur du har gjort och vad du använt? Behöver inspiration!

• Nali

Tack Köpte sminket på Rusta, de hade massa bra märken till en väldigt billig peng. Brukar rugga läpparna lite med frottéhandduk först. Sen tog jag en babylotion och smörjde lite lätt i ansiktet så sminket sitter bättre, har använt det många gånger, lotion alltså för det gör att sminket sitter och så slipper man köpa dyra produkter. Efter det en svamp med foundation, täckstift efter på ställen som är lite fula, runt näsvingar och lite lätt under ögonen, försiktigt där för blir gärna lite tjockt, därför är ju flytande concealer bättre. Så tog jag ett glimmande puder, fanns ett med flera nyanser i på Rusta, under ögonen tog jag lite vitare och sen lite utåt och neråt vid näsan. Svampade lite lätt foundation över ojämnheter igen och över täckstiftet men väldigt lätt så det inte försvinner. Sen duttade jag babylotion där rouget ska sitta. Duttade på rouget och drog det uppåt och o cirklar, man ska le så man färgar äpplena som kinderna formar.

Till ögonen tog jag först lite bablylotion igen och sen en brunguldig ögonskugga som man lägger på lite mer än halva ögonlocket och uppåt mot skarven innan brynet. Det ska gå upp bara lite högre upp. Sen en lite ljusare brun ur den asken med skimrande puder som jag la hela vägen upp till brynet och gärna följa brynet in mot ögonen lite. Efter det dags för den vitaste nyansen av pudret som jag la inne vid ögat och lite ut mot näsbenet och så får man sudda lite så man inte får stora kanter. Samma nyans längst upp precis under brynet med. Sen en svart ögonskugga som jag la längs med kanten vid fransen, halva vägen in och så drog försiktigt i skarven och lite högre upp för att markera en aning, lite lite i vrån av ögats ytterdel också. Sen fixade jag till ögonbrynen med en mascara, bra att ha en som inte ger så mycket färg, en som kanske nästan är lite slut. Slutligen en kant med eyeliner (tog en hyffsat tjock linje idag) som jag faktiskt drog hela vägen ner till vrån, fast tunnare inne vid ögat så klart,  fast egentligen ska man inte alltid gå hela vägen, halva kan vara lagom. Mascara ett par lager och så gnugga lite lätt med mascara på de undre fransarna så det blir lite lite färgat även under ögat.

Babylotion på läpparna, sedan la jag på rouget med tops och går lite utanför kanterna på läpparna. Sist läppglans på som man också lägger lite utanför.

Tror det var allt har haft sminket hela dagen och det sitter fortfarande fantastiskt bra och min foundation färgar i princip inget! Det enda jag behövt lägga på mer av är läppglans och kanske behöver en läpp-penna för att hålla färgen på läpparna bättre, pussas man med sin älskling mycket och så äter och dricker försvinner det ju lätt.

• Jejkej

Oh, tack. Ska nog ta och försöka mig på de här. Det blev som sagt jätte bra!

Jag har verkligen ingen ork och stå och sminka mig en längre stund, och blir det inte bra så tvättar jag av det och skiter i det ist ;) haha. men jag ska nog ta tag i det och försöka iaf. Som du säger är det ju smart och se hur länge det håller osv. :)

• Moster Stina

Det var jättesnyggt sminkat, men om jag får tycka att det fattas någonting så är det ögonbrynen. Lägg lite tid på att få dem jämna. Antingen med en ögonbrynspenna, eller med skugga. Du behöver inte måla dem överallt, utan bara där det behövs för att bli en jämn linje. Då ser det ändå naturligt ut.

Men som sagt. Annars var det supersnyggt!

• Nali
    Moster Stina skrev 2010-12-11 10:20:27 följande:
    Det var jättesnyggt sminkat, men om jag får tycka att det fattas någonting så är det ögonbrynen. Lägg lite tid på att få dem jämna. Antingen med en ögonbrynspenna, eller med skugga. Du behöver inte måla dem överallt, utan bara där det behövs för att bli en jämn linje. Då ser det ändå naturligt ut.

Men som sagt. Annars var det supersnyggt!
    Har inte plockat mina ögonbryn, därför dom ser lite konstiga ut men nu har jag skaffat en pincett haha. Såg också att det såg lite ojämnt ut men sånt är ju lätt fixat.
  • Wintercandles

Jag hade nog "suddat" den nedre kajalkanten lite för att slippa så hårda kanter.
    En snedskuren makeupborste och med svart eller mörkbrun skugga längs den
    nedre franskanten brukar bli jättefint.
    Jättefint sminkat annars :) Lycka till på er stora dag

• Emblas Mamma

Fint!! Passade till din ögonfärg! :)

• FelizLane

Håller med om brynen och nedre franskanten. Tänk på att man ska dra små små små korta sträck på brynen då ser det mest naturligt ut.

• Nali

Nu är vi gifta och sminket blev bra Helnöjd med bilderna Svårast var lösögonfransarna och eyelinern.

• perfektionista

Bröllopsmakeupen ska ju hålla i många timmar, så jag skulle nog inte hoppa över en primer. Och babylotion är INTE en primer.

• FelizLane

KANON! ni var jättefina på bilderna :)

• Jejkej
    perfektionista skrev 2011-01-05 19:25:16 följande:
    Bröllopsmakeupen ska ju hålla i många timmar, så jag skulle nog inte hoppa över en primer. Och babylotion är INTE en primer.
    Jag är verkligen inte duktik på smink, men vad är en primer?? Skrattande
  • Nali
    perfektionista skrev 2011-01-05 19:25:16 följande:
    Min make höll alldeles utmärkt
  • Nali
    Jejkej skrev 2011-01-10 12:09:49 följande:
    Jag är verkligen inte duktik på smink, men vad är en primer?? Skrattande

Inte heller kalasduktig på det, en liten kräm som fyller ut och gör att sminket sitter bättre, liksom fastnar på det stället där du primat, "grundat". Jämnar ut och så vidare.

Man kan sminka sig på massa sätt, det man inte får glömma när man sminkar är att kameran "äter" upp massor, så vill man att det ska synas får man sminka på lite.

• Jejkej
    Nali skrev 2011-01-11 11:52:32 följande:

Inte heller kalasduktig på det, en liten kräm som fyller ut och gör att sminket sitter bättre, liksom fastnar på det stället där du primat, "grundat". Jämnar ut och så vidare.

Man kan sminka sig på massa sätt, det man inte får glömma när man sminkar är att kameran "äter" upp massor, så vill man att det ska synas får man sminka på lite.

Okej, det ska jag kolla upp då!!
  • Sebastiána
    Nali skrev 2010-12-10 13:10:22 följande:
    Titta in i galleriet, ligger under bröllopssminkning.
    Ser snyggt och ganska naturligt ut. Inte för mycket! 
Svar på tråden Provsminkade nyss :-)