• Sebastiána

    Inbjudan utan infoblad?

    Vi har dels gäster från Skåne som bor nära både kyrka och festlokal, dels gäster från Norrland som kanske inte ens vet hur man tar sig till staden bröllopet ska vara i.

    Vi gjorde först en liten infosida där vi också hänvisade till vår webbsida för mer information.

    Nu har vi strukit infobladet helt. Det blev så väldigt mycket information. Vi hänvisar istället till vår webbsida i inbjudan. De som redan bor i Skåne behöver ingen annan information än den som finns i inbjudan, medan de som bor i Norrland behöver 3 A4-sidor - onödigt att skicka det till alla.

    I inbjudan skriver vi datum, klockslag, vilken kyrka det är i, klädkod, att det blir bröllopsmiddag på ett visst ställe samt kontaktuppgift till värdpar och vår webbsidesadress.

    Om någon månad tänkte vi maila alla gäster och där ha med en länk till webbsidan. Typ: "Nu finns även information om xxxxx på vår webbsida" eller "Nu kan du även anmäla dig direkt på vår webbsida" eller nåt liknande.

    Tror ni att det funkar?

    På webbsidan finns kartor, länkar till flygbolag, Skånetrafikens webbsida, olika hotell, saker att se och göra på platsen mm.mm.

  • Svar på tråden Inbjudan utan infoblad?
  • Dannika

    Jag tycker det låter jättebra. Har liknande planer så småningom=)

  • Skumboll

    Det funkar väl jättebra, så länge era gäster är datoranvändare och har en mail.

  • Semlorna

    Ungefär så ska vi också göra. Har en bröllopshemsida med all information kring bröllopsdagarna som vi kommer hänvisa till i inbjudan. Sen är det vissa som inte har dator som vi kommer skicka infon till via brev.

  • min hemlighet

    för oss hade det inte funkat då många släktingar är äldre och varken har tillgång till eller kan med datorer och internet.
    men tror/vet ni att era gäster har det å är det en bra idé!

  • L U N A

    Jag tycker det låter som ett bra alternativ! De som inte har tillgång till dator har ju ofta tillgång till nån som har det. :)

    Du har säkert redan tänkt på det men glöm inte att skriva med OSA på den fysiska inbjudan!

Svar på tråden Inbjudan utan infoblad?