• Kaffetanten

    Dubbelbröllop

    Nu är äntligen allt bestämt, Datum och kyrka är bokat Vi gifter oss tillsammans med min syster och hennes blivande man. Vi har båda pratat om bröllop i flera år utan att "komma till skott"


    Känns jätteroligt att få dela dagen (och alla förberedelser) tillsammans!


     


    Någon som varit på dubbelbröllop får gärna dela med sig av tips och tankar

  • Svar på tråden Dubbelbröllop
  • hoodilady

    wow, va annorlunda, tror inte det är så många i sverige som gifter sig på dubbelbröllop. Många vill nog ha dagen för sig själva (precis som jag) Men jag tycker det är jätteroligt att höra att det finns de som går mot strömmen. Lycka till!

  • Kaffetanten

    Tack, finns inte någon annan än syster som jag kan tänka dela den dagen med. Tycker det ska bli jättekul att ha någon mer än den blivande maken att dela den dagen med Men det verkar vara jätteovanligt.

  • Emblas Mamma

    Min mamma gifte sig dubbelt tillsammans med hennes moster och man!


    Jättefint var det fastän det var på den tiden där dom hade lite udnerligare klänningar :) haha.


    Men jag tycker det ser så fint och sött ut på kortet när det är två brudpar! De flesta av oss är nog lite mer egoistiska och vill ha dagen för oss själva, men jag tycker absolut ni gör rätt!


     


    jag vet inte hur ni hade tänkt med klädsel och så, de dubbelbröllop jag sett har brudparen varit likadant klädda och så, hur har ni tänk med det? :)


    Kommer bli kanonfint! Lycka till! :)

  • Kaffetanten

    Jag tror att karlarna kommer att vara ganska likt klädda, medan jag och syster kommer ha olika klänningar, vi har inte riktigt samma smak . Brudbuketterna kommer att vara olika men i samma färger.


     


    Vi kommer att gå in tillsammans i kyrkan med våra barn men sen har vi varsin cermoni. Killarna har varsin bestman och  tärna blir vår enda kusin...

  • Jessika81

    Vilken bra idé! Det blir ju billigare med mat, lokal osv och kul att planera ihop. Jag har aldrig varit på dubbelbröllop men jag har tankar iallafall... Jag hade nog velat gå in var för sig- tycker just ingångsmarsch och utgångsmarsch är viktiga och skulle vilja ha min egen.

Svar på tråden Dubbelbröllop