• Planer

Hur länge tror ni eran fest varar?

hej!

som sagt, hur länge på kvällen tror ni eran fest kommer att vara? hur länge får ni spala musik i lokalen?
    Vi får bara spela musik till klockan 01.00. och vi planerar att åka en stund innan alla andra gör det!
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Hur länge tror ni eran fest varar?
  • Sebastiána

Vi har lokalen till 13.00 dagen efter och får spela hur länge vi vill. Bandet spelar i tre timmar (3 x 45 minuter) så efter det blir det väl Spotify tills folk ger upp. Många sover över på stället så jag antar att en del går till sängs riktigt sent. Jag är lite nervös för det faktiskt. Vi borde nog sätta en sluttid. Tanken är att vi ska bjuda på brunch dagen efter i samma lokal och det är ju inte så trevligt om det har varit för mycket röj långt in på natten då - en massa stök och så som måste städas upp innan brunchen.

• Sebastiána
    1700tal skrev 2010-12-06 17:38:46 följande:
    I vår lokal ska det vara tyst (åtminstone musiken) kl 02 men vi har hela huset till bröllopet till kl 12 nästa dag så vet inte hur vi ska få gästerna i säng.. Man får hoppas att folk är trötta efter långa restider, vigsel och god mat. JAG kommer iaf ha svårt att hålla ögonen öppna framåt småtimmarna. Man får väl smyga iväg till sängs lite tidigare isf, hur obemärkt en brud nu smiter undan...
    Jag har samma fundering. Man kanske ska prata med några gäster som man vet kommer att stanna länge och be dem säga till att 'nu är festen slut'. Jag gissar tyvärr att vår toastmaster kommer att lägga sig ganska tidigt, annars hade han varit ett säkert kort.
  • 1700tal

Sebastiána skrev 2010-12-07 08:30:28 följande:
    Jag har samma fundering. Man kanske ska prata med några gäster som man vet kommer att stanna länge och be dem säga till att 'nu är festen slut'. Jag gissar tyvärr att vår toastmaster kommer att lägga sig ganska tidigt, annars hade han varit ett säkert kort.

Ja, frågan är ju om festen kommer "rinna ut i sanden" av sig självt eller om man bör utse någon att säga att festen är slut.. Nu är den överväldigande majoriteten av våra gäster medelålders släktingar, så det kanske är en onödig oro. Inte heller har vi en massa gäster som festar (dvs dricker) hårt och brutalt. Vi har oxå frukost (el brunch) nästa dag för de som övernattar så man vill ju undvika rödögda bakfulla gäster som sovit en timme innan frukost. Men du som oxå har stället till nästa dag, när planerar du och din blivande att dra er tillbaka? Tidigt för att få njuta av brudsviten och få välförtjänt sömn eller ska ni partaja så länge ni kan?

• Jossis81

Vi räknar på 01-02 ca. Tänkte ställa fram nattamaten efter midnatt å bandet får spela till 01.00.

• turbovampyria

1700tal skrev 2010-12-06 17:38:46 följande:
    I vår lokal ska det vara tyst (åtminstone musiken) kl 02 men vi har hela huset till bröllopet till kl 12 nästa dag så vet inte hur vi ska få gästerna i säng.. Man får hoppas att folk är trötta efter långa restider, vigsel och god mat. JAG kommer iaf ha svårt att hålla ögonen öppna framåt småtimmarna. Man får väl smyga iväg till sängs lite tidigare isf, hur obemärkt en brud nu smiter undan...

Sebastiána skrev 2010-12-07 08:28:32 följande:
    Vi har lokalen till 13.00 dagen efter och får spela hur länge vi vill. Bandet spelar i tre timmar (3 x 45 minuter) så efter det blir det väl Spotify tills folk ger upp. Många sover över på stället så jag antar att en del går till sängs riktigt sent. Jag är lite nervös för det faktiskt. Vi borde nog sätta en sluttid. Tanken är att vi ska bjuda på brunch dagen efter i samma lokal och det är ju inte så trevligt om det har varit för mycket röj långt in på natten då - en massa stök och så som måste städas upp innan brunchen.

Vi kommer att skriva i informationsbladet som följer med inbjudan att festen kommer att sluta vid två. Vi har lokalen till ett dagen efter, men eftersom vi inte kommer orka längre plus att den måste ordningställas till dagen efter så tyckte vi två lät som en bra tid. Så mitt tips är att skriva det i infobladet ni skickar med då slipper ni oroa er för att ni behöver skicka ut alla eftersom alla då redan vet om vilken tid festen slutar.

• SnartFruSir

Vi har lokalen hela helgen, så folk får stanna så länge de vill. DJ:n har lovat vara kvar så länge folk fortfarande vill dansa och sedan sätter han få någon lugn bakgrundsmusik om folk ändå vill vara kvar och snacka.

Vi har inte riktigt bestämt oss för hur länge vi ska vara kvar. Det får vi nog se på den stora dagen. Men klart man vill uppleva en festlighet vi planerat i över ett år :) Men att festen skulle sluta innan 03 tror jag inte.

• lovvydovvy

Hoppas att den pågår så länge som möjligt :)

• Chilia

Vi ska gifta oss på vår semester-ö och det är inte ovanligt att våra fester där ute håller på in i småtimmarna, men eftersom en del av gästerna kommer sova på land så kommer festen förmodligen skalas av allt eftersom.

Jag är utöver den funderingen inte så värst "nattugglig" av mig så jag antar att jag kommer vilja sova runt 02 som senast, fast man vet ju aldrig säkert :)

• Lebendig

Vi kommer att bussa våra gäster från en stor stad till den mindre ort som där bröllopet är. Så vill de ta sig de där 16 milen tillbaka själva får de väl stanna kvar annars går bussen klockan 01.00

• Sebastiána
    1700tal skrev 2010-12-07 08:43:40 följande:
      Ja, frågan är ju om festen kommer "rinna ut i sanden" av sig självt eller om man bör utse någon att säga att festen är slut.. Nu är den överväldigande majoriteten av våra gäster medelålders släktingar, så det kanske är en onödig oro. Inte heller har vi en massa gäster som festar (dvs dricker) hårt och brutalt. Vi har oxå frukost (el brunch) nästa dag för de som övernattar så man vill ju undvika rödögda bakfulla gäster som sovit en timme innan frukost. Men du som oxå har stället till nästa dag, när planerar du och din blivande att dra er tillbaka? Tidigt för att få njuta av brudsviten och få välförtjänt sömn eller ska ni partaja så länge ni kan?
    Ingen brölloppssvit för oss - vi sover också över på vandrarhemmet. Jag hoppas att vi är där så länge bandet spelar, sedan drar vi oss tillbaka. Vilken tid det blir vet jag inte, det beror ju på när de börjar

1700tal skrev 2010-12-07 08:43:40 följande:
    Ingen brölloppssvit för oss - vi sover också över på vandrarhemmet. Jag hoppas att vi är där så länge bandet spelar, sedan drar vi oss tillbaka. Vilken tid det blir vet jag inte, det beror ju på när de börjar

turbovampyria skrev 2010-12-07 09:23:35 följande:

Vi kommer att skriva i informationsbladet som följer med inbjudan att festen kommer att sluta vid två. Vi har lokalen till ett dagen efter, men eftersom vi inte kommer orka längre plus att den måste ordningställas till dagen efter så tyckte vi två lät som en bra tid. Så mitt tips är att skriva det i infobladet ni skickar med då slipper ni oroa er för att ni behöver skicka ut alla eftersom alla då redan vet om vilken tid festen slutar.  
    Bra tips att skriva det i infobladet. Nu skickar vi ut inbjudan 6 månader i förväg så det är lite svårt att veta sådana saker exakt. Till exempel beror en del på om våra gäster är de enda på vandrarhemmet eller om det även finns andra. I så fall kanske vi inte får hålla på lika länge. För säkerhets skull kanske vi ska sätta 03 som sluttid. Säkert droppar de flesta av långt innan dess ändå.

• 1700tal

Ja, det kan ju vara smart att skriva det i infobladet. Åtminstone att musiken och baren slutar kl 02. Och det kan vi ju inte ändra på pga restriktionerna. Sen får förstås folk sitta kvar uppe och prata om de vill.

Svar på tråden Hur länge tror ni eran fest varar?