1700tal skrev 2010-12-07 08:43:40 följande:
Ja, frågan är ju om festen kommer "rinna ut i sanden" av sig självt eller om man bör utse någon att säga att festen är slut.. Nu är den överväldigande majoriteten av våra gäster medelålders släktingar, så det kanske är en onödig oro. Inte heller har vi en massa gäster som festar (dvs dricker) hårt och brutalt. Vi har oxå frukost (el brunch) nästa dag för de som övernattar så man vill ju undvika rödögda bakfulla gäster som sovit en timme innan frukost. Men du som oxå har stället till nästa dag, när planerar du och din blivande att dra er tillbaka? Tidigt för att få njuta av brudsviten och få välförtjänt sömn eller ska ni partaja så länge ni kan?
Ingen brölloppssvit för oss - vi sover också över på vandrarhemmet. Jag hoppas att vi är där så länge bandet spelar, sedan drar vi oss tillbaka. Vilken tid det blir vet jag inte, det beror ju på när de börjar

1700tal skrev 2010-12-07 08:43:40 följande:
Ja, frågan är ju om festen kommer "rinna ut i sanden" av sig självt eller om man bör utse någon att säga att festen är slut.. Nu är den överväldigande majoriteten av våra gäster medelålders släktingar, så det kanske är en onödig oro. Inte heller har vi en massa gäster som festar (dvs dricker) hårt och brutalt. Vi har oxå frukost (el brunch) nästa dag för de som övernattar så man vill ju undvika rödögda bakfulla gäster som sovit en timme innan frukost. Men du som oxå har stället till nästa dag, när planerar du och din blivande att dra er tillbaka? Tidigt för att få njuta av brudsviten och få välförtjänt sömn eller ska ni partaja så länge ni kan?
Ingen brölloppssvit för oss - vi sover också över på vandrarhemmet. Jag hoppas att vi är där så länge bandet spelar, sedan drar vi oss tillbaka. Vilken tid det blir vet jag inte, det beror ju på när de börjar

turbovampyria skrev 2010-12-07 09:23:35 följande:
Vi kommer att skriva i informationsbladet som följer med inbjudan att festen kommer att sluta vid två. Vi har lokalen till ett dagen efter, men eftersom vi inte kommer orka längre plus att den måste ordningställas till dagen efter så tyckte vi två lät som en bra tid. Så mitt tips är att skriva det i infobladet ni skickar med då slipper ni oroa er för att ni behöver skicka ut alla eftersom alla då redan vet om vilken tid festen slutar.
Bra tips att skriva det i infobladet. Nu skickar vi ut inbjudan 6 månader i förväg så det är lite svårt att veta sådana saker exakt. Till exempel beror en del på om våra gäster är de enda på vandrarhemmet eller om det även finns andra. I så fall kanske vi inte får hålla på lika länge. För säkerhets skull kanske vi ska sätta 03 som sluttid. Säkert droppar de flesta av långt innan dess ändå.