• Future Mrs S

Kan man göra så här? El onödigt?

Vi har bokat kapellet (idag woho!) och nu vill jag ju liksom skrika ut att 111111 är vår dag! :) Men det känns lite konstigt att göra det innan vi bjudit vänner+familj. 

Alltså jag vill ju inte att folk ska få reda på att vi ska gifta oss genom en facebook status.. jag har även en blogg som alla vet kommer bli en bröllopsblogg och jag vill ju skriva om vår planering där men det känns lite tråkigt att folk får reda på det på det viset.

Så nu undrar jag vad ni tycker om min ide.. Vi åker upp till kapellet och tar en bild på oss med kapellet i bakgrunden sedan skickar vi efter ett gäng med sådan kort som man skrivit en hälsning på (som många skickar julkort på sina barn) och skriver typ 

"I det här kapellet kommer vi bli man och fru vänligen håll 111111 öppet för att dela vår dag med oss. Mvh/XXXX XXXXX" 

Och sedan kan vi skicka de riktiga inbjudningarna närmare? vad tror ni? hålla det hemligt i flera månader är inte vår stil.. ;)

vad tror ni?

• Svar på tråden Kan man göra så här? El onödigt?
  • Midvinterflicka

Det tror jag skulle funka bra!

• Semlorna

Jag ringde och pratade med alla viktiga personer i mitt liv dagen efter vi bestämt oss och bokat kyrka.

Passa på att ta ett juligt kort från kappellet och skicka julhälsningar och berätta samtidigt?

• Future Mrs S
    Midvinterflicka skrev 2010-12-06 11:58:02 följande:
    Det tror jag skulle funka bra!
    Det känns som det är en ganska ok ide.. finns speciellt en person som skulle bli hysterisk om hon fick reda på det på ett sånt sätt.. men att skicka inbjudningarna redan känns galet!
  • Future Mrs S
    Semlorna skrev 2010-12-06 11:58:41 följande:
    Jag ringde och pratade med alla viktiga personer i mitt liv dagen efter vi bestämt oss och bokat kyrka.Passa på att ta ett juligt kort från kappellet och skicka julhälsningar och berätta samtidigt?

Vilken jätte bra ide!! :D 

ja alltså jag kommer ju prata med min familj och så där, det är mest sambons sida som är lite...baggig.. ;) Det är lite invecklat där med en fosterfamilj nämligen och då är det mkt vilken mamma som fick veta först och sånt löjligt! Om vi skickar kort så vet ju alla samtidigt.. :)

• förlovadflicka

Det är väl rätt vanligt att skicka save the date-kort? :) Vi har pratat med alla gästerna personligen, blir bara 40 stycken och de är så nära. Men de har vetat att vi ska gifta oss sen vi förlovade oss, bara inte exakt när :)

• Future Mrs S
    förlovadflicka skrev 2010-12-06 12:06:09 följande:
    Det är väl rätt vanligt att skicka save the date-kort? :) Vi har pratat med alla gästerna personligen, blir bara 40 stycken och de är så nära. Men de har vetat att vi ska gifta oss sen vi förlovade oss, bara inte exakt när :)
    det kanske det är? :) Känns bättre och bättre det här.. :) Tror vi gör så.

Vi blir oxå bara 35-40 personer men som sagt sambon har lite komplicerade familjeförhållanden (lucky me har 2 svärmödrar,haha!) Sambon fostermamma är inte den trevligaste om man säger så, lockar inte ens att ha henne med på vår dag för hon är sjukt negativ och pratar med oss som om vi vore 15 år, hon tror att hon känner mig och pratar illa om mig med alla andra i familjen.. ja trevligt jag vet! ;) Men det jag vill säga är att sambon inte vill ringa och säga för han vill inte höra deras negativa babbel när vi är super glada.. ;) 

Vi började fundera på bröllopet direkt vi förlovade oss, vilket var väldigt nyligen 101010.. ;) då föll sig 111111 ganska naturligt.. ;)

• förlovadflicka
    Future Mrs S skrev 2010-12-06 12:15:27 följande:
    det kanske det är? :) Känns bättre och bättre det här.. :) Tror vi gör så. Vi blir oxå bara 35-40 personer men som sagt sambon har lite komplicerade familjeförhållanden (lucky me har 2 svärmödrar,haha!) Sambon fostermamma är inte den trevligaste om man säger så, lockar inte ens att ha henne med på vår dag för hon är sjukt negativ och pratar med oss som om vi vore 15 år, hon tror att hon känner mig och pratar illa om mig med alla andra i familjen.. ja trevligt jag vet! ;) Men det jag vill säga är att sambon inte vill ringa och säga för han vill inte höra deras negativa babbel när vi är super glada.. ;)  Vi började fundera på bröllopet direkt vi förlovade oss, vilket var väldigt nyligen 101010.. ;) då föll sig 111111 ganska naturligt.. ;)
    Hihi, vad gulligt med dem datumen! Förstår att ni inte vill snacka med tjurtanten, det är ju jättebra att skicka kort då ;)
  • BrideBecks

Jag tycker er idé är jättebra! Det blir ju som ett Save-the-date-kort. Och ju fortare man går ut med vilket datum som gäller så kan säkert fler komma, då de inte riskterar att planera in något annat den dagen.

Vilket häftigt datum att gifta sig på. 

• Future Mrs S
    förlovadflicka skrev 2010-12-06 12:20:50 följande:
    Hihi, vad gulligt med dem datumen! Förstår att ni inte vill snacka med tjurtanten, det är ju jättebra att skicka kort då ;)
    Det känns ganska käckt med datumen men det är väldigt vi.. skulle ju haft cermonin 11.11 oxå men det funkar bättre med senare för dom som har en bit att åka.. och vi slipper vara uppe så tidigt.. ;)

Ja jag tror att det blir bra, får se vad sambon säger när han kommer hem ;)

• Fröken T

Har aldrig fattat det här med hålla datumet hemligt... Jag skrev på Facebook och twitter, mailade vissa, sms:ade andra, sa personligen till de jag träffade.

Efter att Mannen friat och vi därmed var förlovade så frågade folk hela tiden om vi bestämt datum så kändes helt naturligt att berätta det direkt när vi bokat lokal och det då därmed var bestämt.

• Semlorna

Fröken T skrev 2010-12-06 14:36:13 följande:
    Har aldrig fattat det här med hålla datumet hemligt... Jag skrev på Facebook och twitter, mailade vissa, sms:ade andra, sa personligen till de jag träffade. Efter att Mannen friat och vi därmed var förlovade så frågade folk hela tiden om vi bestämt datum så kändes helt naturligt att berätta det direkt när vi bokat lokal och det då därmed var bestämt.

Förstår inte heller meningen med att hålla datumet hemligt när vi väl bokat lokal och kyrka men så har vi inga problem med släkt som krånglar till det. Vi berättade för våra familjer först men annars spelade det mig inget roll. Tänker inte skicka ut save-the-date eftersom alla redan vet både datum och plats. Vill berätta och kunna prata om det så då gör jag det :)

• Future Mrs S

Nej jag fattar inte heller varför vi ska hålla det hemligt.. Vi vill ju gärna att det ska vara imorgon redan! ;) 

Vi gör nog så att vi skickar Save-the-date-kort, tycker att min egen ide om att ta en bild på oss med kapellet i bakgrund passar bra.. Borde ta bild så snart som möjligt när det är snö (jag hoppas lite att den ska smälta bort en gång till! ;))

Känner mig jätte nervös över sambons fostermamma, det är hon som är den enda egentligen som är "jobbig" om man nu får säga så.. ;) Men det reder sig väl! 

Vet ni vart man kan skicka efter korten? gärna där man kan skriva i datorn så jag slipper prestationsångesten över att sitta och skriva för hand.. ;)

• Semlorna

Future Mrs S skrev 2010-12-06 14:51:50 följande:
    Nej jag fattar inte heller varför vi ska hålla det hemligt.. Vi vill ju gärna att det ska vara imorgon redan! ;)  Vi gör nog så att vi skickar Save-the-date-kort, tycker att min egen ide om att ta en bild på oss med kapellet i bakgrund passar bra.. Borde ta bild så snart som möjligt när det är snö (jag hoppas lite att den ska smälta bort en gång till! ;))   Känner mig jätte nervös över sambons fostermamma, det är hon som är den enda egentligen som är "jobbig" om man nu får säga så.. ;) Men det reder sig väl!    Vet ni vart man kan skicka efter korten? gärna där man kan skriva i datorn så jag slipper prestationsångesten över att sitta och skriva för hand.. ;)

www.vistaprint.se kanske?

• Future Mrs S
    Semlorna skrev 2010-12-06 15:05:26 följande:
      www.vistaprint.se kanske?
    Tack för tipset den sidan hade jag inte hittat! :) 
Svar på tråden Kan man göra så här? El onödigt?