Söker svenska vackra sånger
Jag letar efter låtar på svenska till våran in och utgångsmarch men tycker inte att någonting duger.
Skulle vilja hitta något unikt, men det är ju inte lätt.
Någon som har några tips till en kräsen blivande brud?
Jag letar efter låtar på svenska till våran in och utgångsmarch men tycker inte att någonting duger.
Skulle vilja hitta något unikt, men det är ju inte lätt.
Någon som har några tips till en kräsen blivande brud?
Jag brukar tänka mer att den handlar om att lära känna sig själv och att acceptera det bagage som man har med sig från livet. Att man nu går in som en ny och starkare person i ett förhållande där båda accepterar varandra för den man är...
Men det är såklart bara min tanke när jag sjunger den på bröllop för att själv kunna finna en bra vinkel att tolka texten på.
Den är i vilket fall en oerhört stark sång som man blir lika gripen av varje gång!!
Bra tanke! då ska jag tänka så och lägga den i min eventuella bröllopslåtlista
Det var längesen jag tittade in här och oj vad många svar jag fått, och vilken lista du gjort lärkan!
Tack så mycket!!
Hoppas att ni finner något som kan hjälpa er i ert val av sånger från min lilla lista!!
*Kram*
Anna
Nu har vi i alla fall bestämt!
Det blir "Du är allt" som ingångsmusik och "Kärleken förde oss samman" som utgångsmusik.
Vi kommer att vigas borgeligt och får därför bestämma helt själva hur vi vill göra. =)
Nu har vi i alla fall bestämt!
Det blir "Du är allt" som ingångsmusik och "Kärleken förde oss samman" som utgångsmusik.
Vi kommer att vigas borgeligt och får därför bestämma helt själva hur vi vill göra. =)
vi ska ha
Du är allt - Sonja Aldén
å
Aldrig ska jag sluta älska dig - Jonas Gardell
å
Can you feel the love tonight (Känn en doft av kärleken) - Lejonkungen
Jag har lite svårt för svenska sk. vacka sånger för det finns knappt några. Många snyftade och sa att sången som nu vad hon heter och Björn sjöng på Kronprinsessans bröllop var så VACKER!!! Jag orkade lyssna i 10 sekunder sen tröttnade jag och gjorde ett försök senare och tvingade mig själv att lyssna påhelasången och den blev inte bättre.
Om någon kommer sjunga på bröllopet blir det på engelska.
Min favorit är Att älska dig av Fredrik och Lisa Swahn. Vacker text. Jag gifter mig dock med en Österrikare sa vi maste ha vara latar pa engelska (tyska är ett BIG NO NO NO för mig ) sa vi har valt Mendelsons brudmarch i reggae tappning som ingang, Jersey girl av Tom Waits som sjungs av brorsan och utgang blir Love is in the air. Hoppas att det far stämningen pa topp!! Skall tilläggas att det är borgerligt dock
JAG älsakar Gabriellas sång, men blir lite skeptiskt till undermeningen med den.. är det kärlek eller är det lyckan att slå sig lös??
Vi ska ha "Fallit som en sten" med Boppers, dock inte som utgångsmusik. Lyssna på den på Youtube, den har otroligt fin text;
"När jag lutar huvudet mot ditt bröst strömmar krafterna in i mitt blod
Du har en helande effekt och jag uppfylls av kärlek och mod
Utan dig så är jag ingen
Utan dig ett korn av sand
Men med dig så är jag kungen
Fast du har min framtid i din hand
Jag har fallit som en sten för dig, tacka gudarna som sänt dig till mig
Jag har fallit som en sten för dig, du måste vara skapt just för mig, har fallit som en sten för dig...."