• ClaraH

Gästbok?

Vi skulle vilja ha en gästbok på bröllopet. Frågan är hur man organiserar det och vilken typ man ska ha. Hur har ni gjort/tänker göra?

• Svar på tråden Gästbok?
  • Jag han

Be toastmastern tala om för gästerna att ni gärna vill ha en liten hälsning i gästboken.

Var på ett bröllop där toastmadammen tog kort på alla gäster parvis/familjevis. Då skulle gästerna få skriva på höger sida om boken och så skulle bilden klistras in på andra sidan.

• ClaraH

Vi tänker faktiskt ha en "röda mattanfotografering" för att använda bildeerna bl.a. när vi skickar ut tackort, så då kan man ju kombinera det med gästbok. Men ska man ha lösbladssystem eller bok tro?

• Skumboll

Har funderat på flera olika varianter, men det lutar åt någon albumvariant med små kuvert där gästerna får lägga ner sin hälsning. 

• Glamourama

Jag har köpt en bröllopsgästbok på ordning och reda. Tänkte be toastmastern att be alla skriva när alla kommer till lokalen, och sedan ha en person som är ansvarig för den. Kommer placera den på "presentbordet", har avsagt oss presenter och önskar bröllopsresebidrag. Där kommer också en resväska i papp att stå för bidragen.

• Moemoe

Jag hittade en söt fyll-i-gästbok för bröllop. Då finns det lite frågor som gästerna kan fylla i och plats för självporträtt, men där kan man ju sätta in foton på gästerna i efter hand istället. Ungefär på samma sätt som man hade sådana där kompis-böcker när man var liten. :) Vet själv när man sitter och ska försöka knåpa ihop något att det kan vara svårt, men vi får se vad m2b tycker också :)

• ClaraH

Moemoe skrev 2010-11-24 21:49:25 följande:
    Jag hittade en söt fyll-i-gästbok för bröllop. Då finns det lite frågor som gästerna kan fylla i och plats för självporträtt, men där kan man ju sätta in foton på gästerna i efter hand istället. Ungefär på samma sätt som man hade sådana där kompis-böcker när man var liten. :) Vet själv när man sitter och ska försöka knåpa ihop något att det kan vara svårt, men vi får se vad m2b tycker också :)

Ja, det låter ju som en bra idé, man kan ju försöka få till egna rubriker och skapa en mall i word, kanske sätta ihop i en pärm...

• Maria Rebecca

Vi har köpt gästböcker som kommer ligga i baren. (Vill även ha de oseriösa och otroligt underhållande hälsningarna man får kl 2 på morgonen. :) ) Värdinna som möter upp vid lokalen kommer att visa gästerna in och samtidigt påtala att gästbok finnes, och att vi gärna vill ha en hälsning. Dessutom kommer vi av en mängd olika anledningar ha gtalförbud under hela middagen så då får folk hålla till godo med böckerna istället. Därför kommer den info även finnas på bröllopshemsidan.

• Vickymb

Jag köpte en gästbok på kortdesig där vi fick våra namn ingraverade...supersnyggt.

Sedan skrev jag i vårat festprogram att vi gärna ville ha en lite hälsning från alla gäster, vi hade massor av pennor men olika färger och glitter och allt möjligt och det är helt OTROLIGT vad folk var kreativa =) Vi skrattade så vi tjöt när vi läste vad vissa hade skrivit och andra hade skrivit så vackert att tårarna strömmade ner för kinden...verkligen underbart, och alla skrev i  boken och efterföljande har jag klistrat in kort och tal och annat så det blev verkligen en minnesbok. Längst bak skrev jag en hälsning till min man och han blev såååå lycklig när han såg den. Vi har många sidor kvar så se till att folk tar en sida var eller något (beror ju på hur många gäster) men vissa hade klämt in sig på samma sida som andra och vissa hade använt både en och två sidor =)

Jag rekommenderar alla att ha en gästbok det är verkligen ett underbart minne från en underbar dag!

• AnnC81

Jag håller med Moemoe, tycker det är jättesvårt att hitta på nåt att skriva i gästböcker, så vi har precis beställt "Bröllopsboken - en fyll-i-bok för gästerna":
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163116146&shopperid=BB90E6719FBF4200A162D9FD63F82548

Har inte fått hem den än men hittade i en annan gammal tråd vad det är för frågor i den boken:

Ram för självporträtt.
    Jag heter
    Min relation till brudparet
    Jag kom hit tillsammans med
    Min bordsdam/bordskavaljer
    Så här skulle jag beskriva brudparet med tre ord
    Roliga händelser under dagen (tal/presenter/överaskningar)
    Ett minne från möhippan/svensexan/något annat tillfälle
    Vad jag tror kommer hända brudparet de närmsta året
    Några ord från mig till brudparet

• Mariabridetobe

Hej!! Vi kommer att ha ett litet fint papper fastsatt i festprogrammet som vårt värdpar kommer att säga till att alla gäster får skriva en liten hälsning på, sen kommer vi oxå att ta kort på alla gäster, parvis eller familjevis och sen kommer jag att scrappa ihop ett album, med hälsningarna ihop med korten!!

• Sebastiána
    AnnC81 skrev 2010-11-25 08:10:48 följande:
    Jag håller med Moemoe, tycker det är jättesvårt att hitta på nåt att skriva i gästböcker, så vi har precis beställt "Bröllopsboken - en fyll-i-bok för gästerna":www.adlibris.com/se/product.aspxHar inte fått hem den än men hittade i en annan gammal tråd vad det är för frågor i den boken:Ram för självporträtt.Jag heterMin relation till brudparetJag kom hit tillsammans medMin bordsdam/bordskavaljerSå här skulle jag beskriva brudparet med tre ordRoliga händelser under dagen (tal/presenter/överaskningar)Ett minne från möhippan/svensexan/något annat tillfälleVad jag tror kommer hända brudparet de närmsta åretNågra ord från mig till brudparet
    Jag tror inte många av våra gäster skulle orka svara på så många frågor faktiskt. Jag är glad om de klämmer ur sig en liten mening eller ett par ord.
  • förlovadflicka

Moemoe skrev 2010-11-24 21:49:25 följande:

låter jättekul! :)

Svar på tråden Gästbok?