• Megi

    Erfarenhet av Aruba??

    Hej..

    JAg undrar om någon som varit på Aruba, eller känner någon som varit..  VAd är det för priser på mat, dryck..?

    Ska man ta allinc el inte??

  • Svar på tråden Erfarenhet av Aruba??
  • Cackis

    Inte - skulle jag rekommendera. Det finns så många mysiga och bra restauranger på Aruba. Skulle inte vilja äta på samma ställe varje kväll, dvs hotellet.

  • Megi

    Det blev Aruba utan all inc..  =) Men vädret verkar inte vara det allra bästa där i dec? Har du varit där?

  • AnnaOchAndreas

    Jag var på Aruba de två första veckorna i november. Sämsta vädret de haft på 70 år. Vi var supernöjda! 31 grader på land, 28 i vattnet. Ingen direkt gassande sol. Jag låg under parasoll i två veckor och har aldrig blivit så brun någonsin i mitt liv. (en liten regnskur per dag kom det, men ofta gömde vi oss inte ens från regnet, för det var så varmt)


    Priserna är som på en svensk restaurang. Du betalar med amerikanska dollar. Lunch går på $12-15 middag på $ 20 och uppåt. Vi bodde på lägenhetshotell och lagade många mål hemma.
    Kan varmt rekommendera Aruba som smekmånadsö!
  • Cackis

     


    Megi skrev 2010-12-02 22:16:58 följande:
    Det blev Aruba utan all inc..  =) Men vädret verkar inte vara det allra bästa där i dec? Har du varit där?

    Tror att ni valde rätt


    Aruba är ett av få resmål som har säsong året om.
    Vi var där i maj, då övriga resmål i Karibien är no no pga orkansäsongen. Sol och runt 30 grader varje dag.

  • Megi

    Jag hoppas verkligen att det inte regnar mkt.. Vi åker på måndag och stannar 16 dgr.. Hoppas på uppehåll... =)

    Ngn mer som ska åka till Aruba december 2010?

  • F l i c k a n

    Åker till Aruba i mars...  har aldrig varit där tidigare så det ska bli kul!

  • Megi

    Vi åker oxå för första gången.. Ska bli spännande.. Hoppas att det är fint väder i dec.. Har läst om vädret och det står olika överallt.. Ngn som varit där i dec?

Svar på tråden Erfarenhet av Aruba??