• annaoc­hmias
    Äldre 22 Nov 15:19
    6255 visningar
    22 svar
    22
    6255
  • Svar på tråden 50-talstråden del 2
  • Silver­glitte­r
    Äldre 1 Mar 13:20
    #11
    andreasochkarin skrev 2011-02-16 16:16:33 följande:
    Idag har jag beställt och betalat klänningen från Honeypie! Ååååh vad jag längtar efter den!!!
    Vad kul! Vilken har du köpt? (Står kanske redan i tråden,men jag har inte läst allt). Jag funderar också på att köpa min klänning därifrån. Jag har bara lite svårt att välja vilken som skulle passa mig bäst. Gillar Lauren väldigt mycket, men tänker mig att Ava eller Greta kanske är lättare att få att passa bra över bysten.
  • andrea­sochka­rin
    Äldre 2 Mar 09:20
    #12

    Jag beställde Ava med ett svart band med rosett i midjan!

    Och så beställde jag en underkjol med svart kant så det kommer sticka fram lite svart där nere.
    Precis min stil! =)



    Har dessa skor hemma (oanvända och spontanköpta förra året) som jag funderar på att ha till. Fast jag funderar på rosa också, men vi får se när klänningen kommer hem!

  • Silver­glitte­r
    Äldre 2 Mar 09:40
    #13
    andreasochkarin skrev 2011-03-02 09:20:50 följande:
    Jag beställde Ava med ett svart band med rosett i midjan!

    Och så beställde jag en underkjol med svart kant så det kommer sticka fram lite svart där nere.
    Precis min stil! =)
    Har dessa skor hemma (oanvända och spontanköpta förra året) som jag funderar på att ha till. Fast jag funderar på rosa också, men vi får se när klänningen kommer hem!

     


    Låter snyggt med svart underkjol till! Och skorna var skitsnygga. Jag funderar lite på rosa underkjol, men har inte bestämt mig än om jag ska ha det eller vit. Får prata lite med blivande mannen och se vad han tycker också. Ska försöka få tag på ett par knallrosa skor tror jag iaf.
  • annaoc­hmias
    Äldre 2 Mar 14:19
    #14
    andreasochkarin skrev 2011-03-02 09:20:50 följande:

    Har dessa skor hemma (oanvända och spontanköpta förra året) som jag funderar på att ha till. Fast jag funderar på rosa också, men vi får se när klänningen kommer hem!



    Åhhh så fina skor! Vad är det för märke och var har du köpt dem? Undrar om de finns i rött...

  • andrea­sochka­rin
    Äldre 2 Mar 15:15
    #15
    annaochmias Jag köpte dom på Din Sko eller Skopunkten, minns inte riktigt men iaf nån av dom, tror det var den affären som alltid har "ta tre betala för två". Men det var i somras jag köpte dom... Har du tur så kanske de kommer in till våren igen! Och jag minns inte om de fanns i någon annan färg eller bara svartvitt!
  • raggar­brud20­13
    Äldre 20 Apr 14:14
    #16

    jag är ute i riktigt god tid då vi kommer förlova oss på dagen 1år efter att vi träffades. och vill va rätt traditions enliga och gifta oss inom ett år efter förlovningen men båda vill ha sommar bröllop så alla raggarbilar e ute ur sina vinter iden.

    Gubben min e född raggare och fullvärdig västbärare i en klubb så 50-60talet e viktigt för oss.

    Ser fram emot att få hjälp med ideer och tips av er vart jag ska börja :)

    detta e klänningen jag funderat på http://www.vivienofholloway.com/en/category/50s%20Halterneck%20Luxury%20Dress/1950s-halterneck-luxury-dress/705/

  • annaoc­hmias
    Äldre 27 Apr 12:45
    #17
    andreasochkarin skrev 2011-03-02 15:15:46 följande:
    annaochmias Jag köpte dom på Din Sko eller Skopunkten, minns inte riktigt men iaf nån av dom, tror det var den affären som alltid har "ta tre betala för två". Men det var i somras jag köpte dom... Har du tur så kanske de kommer in till våren igen! Och jag minns inte om de fanns i någon annan färg eller bara svartvitt!
    Tack, jag får ta och kolla! :)
    raggarbrud2013 skrev 2011-04-20 14:14:31 följande:
    jag är ute i riktigt god tid då vi kommer förlova oss på dagen 1år efter att vi träffades. och vill va rätt traditions enliga och gifta oss inom ett år efter förlovningen men båda vill ha sommar bröllop så alla raggarbilar e ute ur sina vinter iden.

    Gubben min e född raggare och fullvärdig västbärare i en klubb så 50-60talet e viktigt för oss.

    Ser fram emot att få hjälp med ideer och tips av er vart jag ska börja :)

    detta e klänningen jag funderat på www.vivienofholloway.com/en/category/50s%20Ha...
    Superfin klänning! :D

    Har ni sett det nya programmet "Fyra bröllop" på TV4? Igår var det ett par som gifte sig med tema rock/rockabilly:

    http://www.tv4play.se/hem_och_fritid/fyra_brollop?title=fyra_brollop_del_2&videoid=1612788
  • Klantu­s
    Äldre 12 Nov 08:59
    #18
    raggarbrud2013 skrev 2011-04-20 14:14:31 följande:
    jag är ute i riktigt god tid då vi kommer förlova oss på dagen 1år efter att vi träffades. och vill va rätt traditions enliga och gifta oss inom ett år efter förlovningen men båda vill ha sommar bröllop så alla raggarbilar e ute ur sina vinter iden.

    Gubben min e född raggare och fullvärdig västbärare i en klubb så 50-60talet e viktigt för oss.

    Ser fram emot att få hjälp med ideer och tips av er vart jag ska börja :)

    detta e klänningen jag funderat på www.vivienofholloway.com/en/category/50s%20Ha...
    Klänningen är jättefin :) Har klämt å kännt på många klänningar därifrån.. Passar många olika kroppsformer oxå..
  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 13 May 09:27
    #19

    Jag råkade ramla in i denna tråden då en av mina klänningar är i lite 50-tals modell, så såg jag att någon hade skrivit om skor så Jag tänkte bara tipsa om att det finns ett par jättesöta svarta skor med vita prickar på, på skopunkten.

  • Äldre 10 Jun 21:17
    #20

    Ingen som livar upp tråden lite, eller är alla "50-talister" gifta redan? ;)

  • Äldre 7 Jan 09:58
    #21

    Åh jag måste fråga er som har beställt från www.vivienofholloway.com hur dom ser ut i ryggen? Honeypie har ju snörning och det känns bättre att beställa så man får den exakt men jag är ju så kär i spetsdrömmen från vivene :) 

  • 737 dagar
    Äldre 11 Jan 16:39
    #22

    Är det någon mer som planerar 50-tals bröllop nu eller är alla redan gifta? =)

Svar på tråden 50-talstråden del 2