• TodiGreen

    Tygblommor sökes

    Hej alla planerande brudpar!


    Jag är på jakt efter prisvärda (läs:billiga) tygblommor. Liknande sådant som finns just nu i hårspännen och på hårsnoddar, fast i fler färger :) Planen är att göra en egen bukett!


    [ www.rocknrollbride.com/2010/11/how-to-make-your-own-vintage-fabric-flower-bouquet-tutorial-by-josephine-sicad/ ]


    Webbutiker eller fysiska butiker i Stockholm och/eller Uppsala tar jag gärna emot tips på! 

  • Svar på tråden Tygblommor sökes
  • 1up

    Hej!


    Jag vet inte om du anser det "prisvärt", men SIA är ju faktiskt himla duktiga på att göra verklighetstrogna tygblommor, och om du har tid på dig tycker jag du ska kika i inredningsbutiker som ofta har rea på "utgående sortiment". En stor del av blommorna kan man ju "ansa" så att buketten blir som man vill ha den. Även stora livsmedelsbutiker, exempelvis City Gross och ICA Maxi har en del tyg- och plastblommor.


     


    Det billigaste är nog att finkamma Stadsmissionen, Myrorna och andra loppisförsäljningar i jakt på äldre varianter som du kan hotta upp med lite sprayfärg eller annat.


     


    Lycka till, och berätta gärna hur det går!

  • lule

    Annars är det väldigt lätt att göra egna(kolla youtube bla.för instruktion). Orkar/kan du inte så är tipset att anlita en sömmerska på så sätt får du exakta färger och nyanser av vad du vill ha. Kostar inte mer än att köpra färdiga i butik, snarare ibland tvärtom!

  • TodiGreen

    Kanon! Tack för tipsen, ska jag defenitivt gå vidare med :)


    Jag ska ju få min klänning uppsydd så den sömmerskan kan säkert hjälpa till ;)

Svar på tråden Tygblommor sökes